Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cilinderkop T 1000530
#1
Waar kan ik de gegevens mbt klepafmetingen etc vergelijken tussen de verschillende koppen? Van Saintmans recent begrepen dat hij een 530 kop op de B21ET heeft geplaatst. Maar zijn alle 530 koppen met dezelfde klepafmetingen uitgevoerd?

Mijn kop komt van een 2 ltr GLE (Italiaan..)
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#2
ja! ;D Kijk hier maar.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#3
Da gij bedankt zei wittu..... ;D
gegroet,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#4
skidje schreef:Da gij bedankt zei wittu..... ;D
gegroet,

wat voer jij in je schild eigenlijk?

Trouwens, Volvo gaat ECHT niet voor alleen Italië een andere kop ontwikkelen. Zelfs niet een andere voor alleen EU of USA. Veel te duur en Volvo was toen (en nu ook nog) veels te klein.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#5
Maar werd er aan die 2 ltr blokken voor de italiaanse markt niet iets extra gedaan om net iets meer vermogen te leveren voor die markt? Andere Nokkenas, hogere compressie of .... Geloof nooit dat de 2 ltr blokken van laat 80-er jaren tot laatste 240 modellen dezelfde pk/koppel diagrammetjes hadden als de benelux 240 uitvoeringen.

245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#6
skidje schreef:Maar werd er aan die 2 ltr blokken voor de italiaanse markt niet iets extra gedaan om net iets meer vermogen te leveren voor die markt? Andere Nokkenas, hogere compressie of .... Geloof nooit dat de 2 ltr blokken van laat 80-er jaren tot laatste 240 modellen dezelfde pk/koppel diagrammetjes hadden als de benelux 240 uitvoeringen.
als het een B200F was dan is de kop en nokkenas gelijk aan de B230F.

er zijn inderdaad enkele behoorlijk felle 2 liter modellen geweest, zelf nooit gezien, maar wel beperkt door volvo verkocht.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#7
skidje schreef:Mijn kop komt van een 2 ltr GLE (Italiaan..)

De laatste keer dat ik je zag had je nog een hollandse kop, KAPPERTJE????
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#8
De laatste keer dat ik je zag had je nog een hollandse kop, KAPPERTJE? ???

De voorlaatste keer heb ik iets teveel aan jou meegegeven :-\. Als je die spacers niet gebruikt kunnen ze retour :Smile. Heb een bestemming.. :-X
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#9
skidje schreef:De laatste keer dat ik je zag had je nog een hollandse kop, KAPPERTJE? ???

De voorlaatste keer heb ik iets teveel aan jou meegegeven :-\. Als je die spacers niet gebruikt kunnen ze retour :Smile. Heb een bestemming.. :-X
Ik weet dat je een grapje kan hebben, Big Grin ;D
je bent te goed voor deze wereld, ze zitten er al op.. :-* Wink Big Grin Je plannen zijn wel drastisch gewijzigd, verbeterd, zou ik zeggen, je maakt er een mooie turbo van?? 8) 8) 8)
ben benieuwd.
laterrr,
Gilles
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#10
In italië hebben ze motoren die meer pk's eruit persen omdat ze daar per motorinhoud belasting betalen, daarom willen ze daar zoveel mogelijk rpm uit een zo klein mogelijke motorinhoud persen Smile
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Afdichtingsplug cilinderkop plaatsen heideltje 7 3.039 21 December 2020, 20:05
Laatste bericht: Marc1970
  Cilinderkop B230A nog te gebruiken of??? gillestuur 29 808 2 September 2019, 22:24
Laatste bericht: gillestuur
  B20 cilinderkop jacob.bijsterbosch 5 7.305 14 May 2018, 21:55
Laatste bericht: jacob.bijsterbosch
  Controleren geharde klepzetels cilinderkop ZOAB 2 3.568 15 March 2015, 23:34
Laatste bericht: A_A
  Past een b21ET cilinderkop op een b230 FT onderblok? edwin 8 7.060 19 October 2013, 21:01
Laatste bericht: edwin
  "Houdbaarheid" gereviseerde cilinderkop 345GLS 6 5.439 20 April 2013, 20:06
Laatste bericht: 345GLS
  Halve maantje cilinderkop vervangen Arn02 3 2.877 28 September 2012, 22:25
Laatste bericht: wakka
  Volvo s60 ratel in cilinderkop? yogi 1 2.183 23 September 2012, 14:05
Laatste bericht: Marc1970
  Heeft iemand een tip om de injectiegaten dicht te maken van mijn nieuwe cilinderkop? geertkroon 2 2.717 13 June 2012, 11:14
Laatste bericht: Jambon
  cilinderkop KAB 6 4.744 6 June 2012, 16:30
Laatste bericht: KAB

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)