Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Waar kan ik de gegevens mbt klepafmetingen etc vergelijken tussen de verschillende koppen? Van Saintmans recent begrepen dat hij een 530 kop op de B21ET heeft geplaatst. Maar zijn alle 530 koppen met dezelfde klepafmetingen uitgevoerd?
Mijn kop komt van een 2 ltr GLE (Italiaan..)
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Da gij bedankt zei wittu..... ;D
gegroet,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
skidje schreef:Da gij bedankt zei wittu..... ;D
gegroet,
wat voer jij in je schild eigenlijk?
Trouwens, Volvo gaat ECHT niet voor alleen Italië een andere kop ontwikkelen. Zelfs niet een andere voor alleen EU of USA. Veel te duur en Volvo was toen (en nu ook nog) veels te klein.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Maar werd er aan die 2 ltr blokken voor de italiaanse markt niet iets extra gedaan om net iets meer vermogen te leveren voor die markt? Andere Nokkenas, hogere compressie of .... Geloof nooit dat de 2 ltr blokken van laat 80-er jaren tot laatste 240 modellen dezelfde pk/koppel diagrammetjes hadden als de benelux 240 uitvoeringen.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
skidje schreef:Maar werd er aan die 2 ltr blokken voor de italiaanse markt niet iets extra gedaan om net iets meer vermogen te leveren voor die markt? Andere Nokkenas, hogere compressie of .... Geloof nooit dat de 2 ltr blokken van laat 80-er jaren tot laatste 240 modellen dezelfde pk/koppel diagrammetjes hadden als de benelux 240 uitvoeringen.
als het een B200F was dan is de kop en nokkenas gelijk aan de B230F.
er zijn inderdaad enkele behoorlijk felle 2 liter modellen geweest, zelf nooit gezien, maar wel beperkt door volvo verkocht.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
skidje schreef:Mijn kop komt van een 2 ltr GLE (Italiaan..)
De laatste keer dat ik je zag had je nog een hollandse kop, KAPPERTJE????
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
De laatste keer dat ik je zag had je nog een hollandse kop, KAPPERTJE? ???
De voorlaatste keer heb ik iets teveel aan jou meegegeven :-\. Als je die spacers niet gebruikt kunnen ze retour :
. Heb een bestemming.. :-X
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
skidje schreef:De laatste keer dat ik je zag had je nog een hollandse kop, KAPPERTJE? ???
De voorlaatste keer heb ik iets teveel aan jou meegegeven :-\. Als je die spacers niet gebruikt kunnen ze retour :. Heb een bestemming.. :-X
Ik weet dat je een grapje kan hebben,
;D
je bent te goed voor deze wereld, ze zitten er al op.. :-*
Je plannen zijn wel drastisch gewijzigd, verbeterd, zou ik zeggen, je maakt er een mooie turbo van?? 8) 8) 8)
ben benieuwd.
laterrr,
Gilles
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 281
Topics: 55
Lid sinds: Jun 2007
In italië hebben ze motoren die meer pk's eruit persen omdat ze daar per motorinhoud belasting betalen, daarom willen ze daar zoveel mogelijk rpm uit een zo klein mogelijke motorinhoud persen