22 February 2018, 17:42
Goedemiddag allemaal,
Ik zit met een klein probleem tijdens choken.
Hoe gebruik ik de choke: bij koud weer als vandaag volledig uit, motor schiet omhoog naar 1500-2000 toeren. Terug naar 1200-1500 en rijden.
Tijdens rijden steeds een klein stukje terug. Zodra de motor op temperatuur is schuif ik het laatste stukje dicht.
Dat laatste stuk gaat altijd met een hik. Dus; zodra ik de choke dicht zet (of heet het dan juist open?) zakt voor een seconde of 2 mijn toerental tot het punt dat de motor net niet uitvalt.
Hij herstelt zich wel weer meteen.
Als ik het goed begrijp regelt de choke niets meer dan de lucht/benzine verhouding, dus choke uit = minder lucht - meer benzine, choke in = meer lucht, minder benzine.
Wat gebeurt er dan bij dat laatste duwtje van de chokeknop dat hij ineens zo zakt in toeren?
Ik zit met een klein probleem tijdens choken.
Hoe gebruik ik de choke: bij koud weer als vandaag volledig uit, motor schiet omhoog naar 1500-2000 toeren. Terug naar 1200-1500 en rijden.
Tijdens rijden steeds een klein stukje terug. Zodra de motor op temperatuur is schuif ik het laatste stukje dicht.
Dat laatste stuk gaat altijd met een hik. Dus; zodra ik de choke dicht zet (of heet het dan juist open?) zakt voor een seconde of 2 mijn toerental tot het punt dat de motor net niet uitvalt.
Hij herstelt zich wel weer meteen.
Als ik het goed begrijp regelt de choke niets meer dan de lucht/benzine verhouding, dus choke uit = minder lucht - meer benzine, choke in = meer lucht, minder benzine.
Wat gebeurt er dan bij dat laatste duwtje van de chokeknop dat hij ineens zo zakt in toeren?
244 GL '86 B230A - Berend - verkocht 2019
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 - verkocht
244 GLT '84
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 - verkocht
244 GLT '84