17 February 2018, 21:20
De knak dat zal de kruiskoppeling zijn onderin de stuurkolom. Als die band daar aanloopt tijdens het rijden, rij je niet hard, want dan staat het stuur haaks links, dat zal hooguit bij inparkeren e.d. gebeuren.
Bij volle stuuruitslag wordt de beschikbare olie snel rondgepompt, de pomp gaat dan ook graag janken en piepen. Ik denk dat het dan in het reservoir aardig spettert, het is altijd vettig rondom de dop.
Het kan zijn dat de wielen verder naar links kunnen dan naar rechts, dan zijn de stuurstangen niet gelijk van lengte afgesteld. Bij de 140 zit er nog een echte harde stop (een bout aan de draagbalk) kwenie hoe dat bij de 240 geregeld is, waarschijnlijk in het stuurhuis. Dan zou het stuur merkbaar links of rechtsom staan bij rechtuit rijden, en als een of andere onverlaat het stuur heeft losgehaald en weer recht erop heeft gezet, zou de richtingaanwijzer links eerder afslaan dan rechts of vv.
Bij volle stuuruitslag wordt de beschikbare olie snel rondgepompt, de pomp gaat dan ook graag janken en piepen. Ik denk dat het dan in het reservoir aardig spettert, het is altijd vettig rondom de dop.
Het kan zijn dat de wielen verder naar links kunnen dan naar rechts, dan zijn de stuurstangen niet gelijk van lengte afgesteld. Bij de 140 zit er nog een echte harde stop (een bout aan de draagbalk) kwenie hoe dat bij de 240 geregeld is, waarschijnlijk in het stuurhuis. Dan zou het stuur merkbaar links of rechtsom staan bij rechtuit rijden, en als een of andere onverlaat het stuur heeft losgehaald en weer recht erop heeft gezet, zou de richtingaanwijzer links eerder afslaan dan rechts of vv.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

