26 January 2018, 14:43
(26 January 2018, 13:13)Marc1970 schreef: Ik ben zeker niet bekend met de V40, en ik weet niet of iemand er hier veel ervaring mee heeft. Daar zijn betere forums voor te vinden, volvo-forum bijvoorbeeld.
Dat tandwiel is ter grootte van een schoteltje? Dat zat denk ik niet in dat kleine boutgat, dat zou nooit sterk genoeg zijn. Dat soort tandwielen zitten op de nokkenas. Iemand zal het tandwiel er wel niet goed vast opgezet hebben bij de riemwissel of zoiets. Marters knagen geen bouten los.
Aha, nou zie ik het, het tandwiel zit (zat) met 3 boutje vast op de poelie. Nou ja. Voorspelt weinig goeds voor je uitlaatkleppen.
De draad in dat boutgat is niet fraai meer, suggereert dat die bout al een poosje heeft zitten trillen en rammelen. Of iemand heeft hem er scheef ingedraaid.
Dank voor de reactie. De betreffende bout is inmiddels ook teruggevonden en deze had geen fraai schroefdraad. Wordt dit tandwiel ook losgehaald bij vervanging van distributieriem en waterpomp? (Gezien dit namelijk recentelijk is uitgevoerd)