22 January 2018, 12:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 January 2018, 13:01 door Quick-T.)
Voor de mensen die er over denken dit voor vermogenswinst te doen:
https://www.youtube.com/watch?v=ZXdLgaFXZzs
Dat deze lui het doen met een beest van een v8 maakt niet uit natuurlijk, het gaat om het vermogen dat de fan vreet.
Dus toerental en luchtverplaatsing (die lang niet altijd nodig is).
Ik ben zelf ook over gegaan op een electrische fan. 1 fan, met alleen aan/uit via een thermoswitch in de bovenste radiatorslang. Ding maakt wel herrie als hij aan slaat, maar met het raam dicht merk je er weinig van.
Tot nu toe (sinds september) alleen aangeslagen tijdens stilstand en filerijden.
eh en tijdens een burnout.. niet zo gek ook..
Je merkt ietsjes vermogenswinst, maar vooral dat er geen "dood gewicht" aan de motor hangt, toert een stuk soepeler op!
En je motor (dus ook de kachel) is in de winter veel sneller opgewarmd!
https://www.youtube.com/watch?v=ZXdLgaFXZzs
Dat deze lui het doen met een beest van een v8 maakt niet uit natuurlijk, het gaat om het vermogen dat de fan vreet.
Dus toerental en luchtverplaatsing (die lang niet altijd nodig is).
Ik ben zelf ook over gegaan op een electrische fan. 1 fan, met alleen aan/uit via een thermoswitch in de bovenste radiatorslang. Ding maakt wel herrie als hij aan slaat, maar met het raam dicht merk je er weinig van.
Tot nu toe (sinds september) alleen aangeslagen tijdens stilstand en filerijden.
eh en tijdens een burnout.. niet zo gek ook..
Je merkt ietsjes vermogenswinst, maar vooral dat er geen "dood gewicht" aan de motor hangt, toert een stuk soepeler op!
En je motor (dus ook de kachel) is in de winter veel sneller opgewarmd!

