11 November 2017, 21:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 November 2017, 22:00 door Marc1970.)
Nog iets, er zijn oude M46's met 10 splines op de ingaande as en de nieuwe heeft er 22, dat maakt het uitwisselen weer wat lastiger, want je moet er een andere koppelingsplaat bij zoeken.
De bak als geheel is prima over te zetten. 7/9 serie versnellingsbak heeft ws. een Guibo koppeling naar de aandrijfas, maar je kan die van je 240 overzetten. Lengtes e.d. zijn gelijk. Koppeling werkt andersom, daar moet je de schakelvork voor omzetten. En als je kopp. kabel heel oud is, moet je het het nieuwere type zoeken wat in het oog van het koppelingshuis past. Of het huis omzetten.
Er zijn wel wat variaties in schakelstangen, die met het bolle deksel gaat niet lukken maar vanaf zeg 86 zitten ze aan dezelfde bouten vast.
Hier de assen die uit de bak in de OD unit steken, die van de P is inderdaad wat dikker: http://maximum--overdrive.com/products.html
De bak als geheel is prima over te zetten. 7/9 serie versnellingsbak heeft ws. een Guibo koppeling naar de aandrijfas, maar je kan die van je 240 overzetten. Lengtes e.d. zijn gelijk. Koppeling werkt andersom, daar moet je de schakelvork voor omzetten. En als je kopp. kabel heel oud is, moet je het het nieuwere type zoeken wat in het oog van het koppelingshuis past. Of het huis omzetten.
Er zijn wel wat variaties in schakelstangen, die met het bolle deksel gaat niet lukken maar vanaf zeg 86 zitten ze aan dezelfde bouten vast.
Hier de assen die uit de bak in de OD unit steken, die van de P is inderdaad wat dikker: http://maximum--overdrive.com/products.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

