22 September 2017, 23:13
Toevallig ontdekte ik vanavond dat er wat olie in de rechter stuurhuishoes van mijn 244 zat. De auto is van 1980, maar het stuurhuis is niet origineel. Ik heb een bekrachtigd TRW-stuurhuis ingebouwd, ik vermoed +- 25 jaar oud. De olie in de hoes leek op ATF, en toevallig stond het niveau van de stuurbekrachtigingsolie ook net onder het minimum peil. Dat kon dus eigenlijk maar 1 ding betekenen, namelijk dat de keerring aan de zijkant lekt. Daar wil ik graag wat aan doen, maar ik zit nog met een aantal vragen:
-Kan ik zo'n keerring los bestellen? Ik zie wel complete revisiesets voorbij komen, maar dat is ook niet echt wat ik zoek.
-Zo ja, welk onderdeelnummer heb ik nodig?
-Verder ben ik totaal niet bekend met inwendige reparaties aan stuurhuizen, zitten er nog onderdelen achter de keerring die goed gecontroleerd of eventueel vervangen moeten worden? Ik neem aan dat het stuurhuis in de auto kan blijven zitten als ik alleen die keerring vervang?
-Kan ik zo'n keerring los bestellen? Ik zie wel complete revisiesets voorbij komen, maar dat is ook niet echt wat ik zoek.
-Zo ja, welk onderdeelnummer heb ik nodig?
-Verder ben ik totaal niet bekend met inwendige reparaties aan stuurhuizen, zitten er nog onderdelen achter de keerring die goed gecontroleerd of eventueel vervangen moeten worden? Ik neem aan dat het stuurhuis in de auto kan blijven zitten als ik alleen die keerring vervang?
Volvo 244 DL B21A M46 11-1974 (project)
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997