14 September 2017, 12:38
Leuk te lezen Edwin dat je een 3.31 as onder je amazon hebt. Het kan dus zeker, al zal het wel wat gekost hebben. Amazon buizen in een 940 differentieelhuis persen is ook specialsiten werk, en dat heeft zijn prijs. Ik hoop het zonder specialist te doen om het een beetje low budget te houden.
De amazon as die er nu onder zit heeft een breedte van 136.6 cm. Mijn nieuwe as mag in eerste instantie niet veel breder worden dan de amazon as. Ik ga ook nog velgen gebruiken met een lage et waarde, dus bij een te brede as zouden de wielen buiten de schermen komen, en dat word een apk afkeur.
Ik heb ondertussen wel besloten om geen turbo motor in te bouwen. Is toch aanzienlijk meer werk , hogere kosten etc.
ik heb nog een b230K blok liggen met een M47 bak en dat gaat hem worden in combinatie met 205/60 15 inch banden en monogas.
Optie 1:
164 as met 3.31 overbrenging en is 142.5 cm breed. Ongeveer 2625 toeren bij 120 km/h
As moet 3 cm per kant ingekort worden. Is te doen denk ik.
Optie 2 :
940 as met 3.31 overbrenging. As is 151 cm breed. Dient ongeveer 7 cm per kant ingekort te worden, en dat is best veel. Steek assen moeten aangepast worden , of steek assen monteren van een begin jaren -90 240(die moeten dan hoogstwaarschijnlijk ook aangepast worden)
Optie 3:
240/260 as gebruiken. Het word dan een 3.54 overbrenging(omdat 3.31 moeilijk te vinden is in deze serie). 3.54 geeft 2800 toeren bij 120 km/h wat prima te doen is. Scheelt 175 toeren met een 3.3.1 as. De 3.54 assen zijn goed te krijgen en passen zo onder een amazon(middagje slijpen en lassen). As breedte weet ik niet precies, maar verwacht zelfde breedte als 164 as. Dus aanpassen(?)
Heeft iemand nog een 240 as liggen in de schuur die de breedte even kan meten( raakvlak velg /schijf tot raakvlak schijf/velg)?
De amazon as die er nu onder zit heeft een breedte van 136.6 cm. Mijn nieuwe as mag in eerste instantie niet veel breder worden dan de amazon as. Ik ga ook nog velgen gebruiken met een lage et waarde, dus bij een te brede as zouden de wielen buiten de schermen komen, en dat word een apk afkeur.
Ik heb ondertussen wel besloten om geen turbo motor in te bouwen. Is toch aanzienlijk meer werk , hogere kosten etc.
ik heb nog een b230K blok liggen met een M47 bak en dat gaat hem worden in combinatie met 205/60 15 inch banden en monogas.
Optie 1:
164 as met 3.31 overbrenging en is 142.5 cm breed. Ongeveer 2625 toeren bij 120 km/h
As moet 3 cm per kant ingekort worden. Is te doen denk ik.
Optie 2 :
940 as met 3.31 overbrenging. As is 151 cm breed. Dient ongeveer 7 cm per kant ingekort te worden, en dat is best veel. Steek assen moeten aangepast worden , of steek assen monteren van een begin jaren -90 240(die moeten dan hoogstwaarschijnlijk ook aangepast worden)
Optie 3:
240/260 as gebruiken. Het word dan een 3.54 overbrenging(omdat 3.31 moeilijk te vinden is in deze serie). 3.54 geeft 2800 toeren bij 120 km/h wat prima te doen is. Scheelt 175 toeren met een 3.3.1 as. De 3.54 assen zijn goed te krijgen en passen zo onder een amazon(middagje slijpen en lassen). As breedte weet ik niet precies, maar verwacht zelfde breedte als 164 as. Dus aanpassen(?)
Heeft iemand nog een 240 as liggen in de schuur die de breedte even kan meten( raakvlak velg /schijf tot raakvlak schijf/velg)?

