13 September 2017, 21:57
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 September 2017, 22:03 door edwin.)
Het 3,31 avontuur onder mijn Amazon heb ik ook jaren geleden gedaan.
Was wel in combinatie met een B23A (niet de PK's ,wel wat meer koppel)
Het rijden /optrekken valt niet tegen en is goed te doen.
Je hoeft echt niet bang te zijn voor een traag optrekkende auto .
Voordeeel van een 3,31 is dat je eindoverbrenging vrijwel overeenkomt met een 4,1 met overdrive.
Ik heb de as toen laten maken door Flok Boer uit Drachten.
Er is toen een 940 klok gebruikt waaraan amazonbuizen en steekassen zijn gemaakt.
Zo hield ik de smallere spoorbreedte en de juiste steek voor mijn Wolfrace-velgen.
Keerzijde was wel dat ik remtrommels hield.
Was wel in combinatie met een B23A (niet de PK's ,wel wat meer koppel)
Het rijden /optrekken valt niet tegen en is goed te doen.
Je hoeft echt niet bang te zijn voor een traag optrekkende auto .
Voordeeel van een 3,31 is dat je eindoverbrenging vrijwel overeenkomt met een 4,1 met overdrive.
Ik heb de as toen laten maken door Flok Boer uit Drachten.
Er is toen een 940 klok gebruikt waaraan amazonbuizen en steekassen zijn gemaakt.
Zo hield ik de smallere spoorbreedte en de juiste steek voor mijn Wolfrace-velgen.
Keerzijde was wel dat ik remtrommels hield.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.

