13 September 2017, 13:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 September 2017, 13:52 door gydomatra.)
(13 September 2017, 11:55)Jerry schreef:
Onder je Amazon zit nu een 410 overbrenging?
Kom je nog weg met een 3.31.
Ben bang dat de fut er aardig uit is straks.
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Er zit nu een 4.1 overbrenging onder. Maar ik wil ook een andere motor en bak, alleen weet ik nog niet helemaal wat. Het liefst een turbo motor met iets van 250 pk, maar dat is ook erg veel werk. En aan de remmerij en wielophanging dient veel aangepast te worden. ( best wel duur allemaal...)
Ik kan ook een b230K of -F blok plaatsen met een M46 of M47 bak. Deze swap is wat eenvoudiger en behoeft minder aanpassingen. De amazon weegt 300 kg minder dan een Volvo 740, dus ik verwacht dat het relaxed rijden is straks. De fut blijft erin hopelijk.
(13 September 2017, 12:31)Marc1970 schreef: Met lassen kan je wel een hoop uitlijning in de asbuizen kwijt raken, begin maar te oefenen met wat kokerprofiel om te zien wat je nodig hebt aan klemmen en techniek.
De steekassen lassen zou ik niet aan beginnen. Waarschijnlijk heb je daarvoor ingewikkelde zaagsnedes, lasdraad, meetapparatuur en temperovens voor nodig. De 240 steekassen zouden zo maar s in het 940 dif kunnen passen. Dan moet je wel even kijken hoe ze in de asbuizen gelagerd zijn, daar zijn wat variaties in. De recentste 240 steekassen geven ws. de minste aanpassing, beide modellen overlappen van 90 tot 93.
Behalve een redelijk sloom optrekkende Amazon heb je ook ineens een andere velg achter en voor.
Ik vind het geraas van de B20 op de snelweg eigenlijk wel leuk, hoort er in ieder geval bij voor mij. De overbrenging is ook zo gemaakt dat je met de bijbehorende wielen etc netjes tussen max koppel en max vermogen zit. Zeker boven de 100 per uur heb je geweldige respons van de motor (kan ik me herinneren van toen ik nog een 144 met handbak had).
Ja, het lassen van de asbuizen is een secuur werkje. Ik zal ze hechten en af laten lassen door een prof. bedrijf. Het moet wel recht en vooral veilig. Goede tip mbt de overlapping assen 1990 1993.
Er komen velgen onder met de volvo steek 5x108. Voor komen er p1800es naven of aangepaste amazon/140 serie naven. Even kijken hoe het uitkomt. Als er een veel sterkere motor inkomt , dan gelijk geventileerde schijven icm andere naven.
Weet iemand zo welke overbrengingen er gebruikt zijn onder de volvo 260 modellen? Ik kan me iets voorstellen dat door het grotere vermogen en koppel er langere overbrengingen gebruikt zijn.

