13 September 2017, 12:31
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 September 2017, 13:00 door Marc1970.)
Met lassen kan je wel een hoop uitlijning in de asbuizen kwijt raken, begin maar te oefenen met wat kokerprofiel om te zien wat je nodig hebt aan klemmen en techniek.
De steekassen lassen zou ik niet aan beginnen. Waarschijnlijk heb je daarvoor ingewikkelde zaagsnedes, lasdraad, meetapparatuur en temperovens voor nodig. De 240 steekassen zouden zo maar s in het 940 dif kunnen passen. Dan moet je wel even kijken hoe ze in de asbuizen gelagerd zijn, daar zijn wat variaties in. De recentste 240 steekassen geven ws. de minste aanpassing, beide modellen overlappen van 90 tot 93.
Behalve een redelijk sloom optrekkende Amazon heb je ook ineens een andere velg achter en voor.
Ik vind het geraas van de B20 op de snelweg eigenlijk wel leuk, hoort er in ieder geval bij voor mij. De overbrenging is ook zo gemaakt dat je met de bijbehorende wielen etc netjes tussen max koppel en max vermogen zit. Zeker boven de 100 per uur heb je geweldige respons van de motor (kan ik me herinneren van toen ik nog een 144 met handbak had).
De steekassen lassen zou ik niet aan beginnen. Waarschijnlijk heb je daarvoor ingewikkelde zaagsnedes, lasdraad, meetapparatuur en temperovens voor nodig. De 240 steekassen zouden zo maar s in het 940 dif kunnen passen. Dan moet je wel even kijken hoe ze in de asbuizen gelagerd zijn, daar zijn wat variaties in. De recentste 240 steekassen geven ws. de minste aanpassing, beide modellen overlappen van 90 tot 93.
Behalve een redelijk sloom optrekkende Amazon heb je ook ineens een andere velg achter en voor.
Ik vind het geraas van de B20 op de snelweg eigenlijk wel leuk, hoort er in ieder geval bij voor mij. De overbrenging is ook zo gemaakt dat je met de bijbehorende wielen etc netjes tussen max koppel en max vermogen zit. Zeker boven de 100 per uur heb je geweldige respons van de motor (kan ik me herinneren van toen ik nog een 144 met handbak had).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

