20 August 2017, 07:51
(30 June 2017, 10:39)Grey240Polar schreef: Op dit moment vraagt mijn P245 weer wat aandacht in de vorm van één vastgelopen zuiger in de remklauw LA.
Maar nou heb ik ook de dikte van de schijf opgemeten, en deze blijkt onder de minimum toegestane waarde te zitten. Beide schijven moeten m.i. dus gewoon vervangen worden. En om het goed te doen doe ik dan ook de andere remklauw, daar heb ik nl. een nippel van afgebroken en het restant er niet meer uit kunnen krijgen. Om het compleet te maken ook de remslangen tussen bodem en achteras, daar zit tectyl op en moeten dus al heel oud zijn.
Maar nou komt iets waar ik tegenaan loop: zelf doen of uitbesteden?
Bij m'n Amazon moest ik eens de remslangen vervangen. Ik was vrolijk de slang los aan het draaien en had niet eens in de gaten dat ik de remleiding de nek om draaide. Dus dat is iets waar ik nu voor wil waken. Hoe groot is de kans dat deze na 25 jaar nog los willen zonder schade aan de leiding?
En hoe groot is de kans dat de schijven zo zijn vastgeroest dat ik ze met geen mogelijkheid van de as kan krijgen?
Ik wil e.e.a. graag zelf doen, maar ik ben gebonden aan werken op straat met simpel gereedschap. Het gaat hier dus alleen om de achterremmen, de voorschijven zijn reeds vervangen.
Iemand een advies?
Voorzichtig de wartel proberen los te draaien. Als je ziet dat de leiding mee draait meteen stoppen. In zo'n geval stook id wartel warm met een soldeerbrander. Dan nog eens proberen. Zonodig bovenstaande een paar keer herhalen.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk