30 June 2017, 19:30
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 June 2017, 19:32 door Grey240Polar.)
Beetje sleutelen valt qua herrie wel mee, ik ben bovendien niet de enige hier die het doet. Plaats heb ik ook.
Ik heb de remklauw aan de rechter kant vandaag ook bekeken, en hoewel deze rem niet aanloopt zit de buitenste zuiger nog vaster dan die van de andere klauw. Ik kreeg er gewoon geen beweging meer in. Beide achterremmen remmen dus eigenlijk alleen nog met de binnenste blokken. En ik kan niet zeggen dat ik er iets vreemds aan merk.
Het is iig dus gewoon een complete vervanging van de achterremmen aan het worden. Nieuwe schijven, nieuwe remklauwen en nieuwe blokken en dan ook maar meteen nieuwe slangen.
Op zich mag dat ook wel eens, in 107.000 km en 11,5 jaar heb ik nog nooit iets aan de achterremmen hoeven doen (afgezien van tweejaarlijks remvloeistof vervangen), en op de blokken zat desondanks nog steeds best veel frictiemateriaal.
Wat minder is dat ik t.h.v. het achterwiel e.e.a. aan roest ontdekte. Een stukje wielkuip en een stukje dorpel zagen er wat verdacht uit, een een grote schroevendraaier ging er met weinig moeite doorheen. Hmm... nog meer werk, maar het is nog te overzien.
Ik heb de remklauw aan de rechter kant vandaag ook bekeken, en hoewel deze rem niet aanloopt zit de buitenste zuiger nog vaster dan die van de andere klauw. Ik kreeg er gewoon geen beweging meer in. Beide achterremmen remmen dus eigenlijk alleen nog met de binnenste blokken. En ik kan niet zeggen dat ik er iets vreemds aan merk.
Het is iig dus gewoon een complete vervanging van de achterremmen aan het worden. Nieuwe schijven, nieuwe remklauwen en nieuwe blokken en dan ook maar meteen nieuwe slangen.
Op zich mag dat ook wel eens, in 107.000 km en 11,5 jaar heb ik nog nooit iets aan de achterremmen hoeven doen (afgezien van tweejaarlijks remvloeistof vervangen), en op de blokken zat desondanks nog steeds best veel frictiemateriaal.
Wat minder is dat ik t.h.v. het achterwiel e.e.a. aan roest ontdekte. Een stukje wielkuip en een stukje dorpel zagen er wat verdacht uit, een een grote schroevendraaier ging er met weinig moeite doorheen. Hmm... nog meer werk, maar het is nog te overzien.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47