31 May 2017, 21:57
(31 May 2017, 21:30)daddyphilipsen schreef: Bobine ook al vervangen?
En zo ja wel voor het juiste exemplaar met de juiste weerstand waarde voor een punten ontsteking?
Want een moderne bobine voor elektronische ontsteking werkt niet met punten ontsteking en geeft giga veel vonken tussen de punten.
Moderne bobines hebben 1,5 ohm weerstand en je moet er 1 hebben met minimaal 3 ohm weerstand.
Is de voorschakel weerstand niet inwendig verbrandt? Waardoor deze af en toe wel of geen contact maakt?
Anders eens rechtstreeks een plus draad vanaf de accu op de plus van de bobine zetten en dan kijken of het wel goed is. Want dan zit het in het contactslot of de verdere bedrading.
Ja, het zou kunnen dat je met die hot spark ook een andere bobijn erop gezet hebt wat je punten niet leuk vinden. Maar dan zou ik verwachten dat het snel helemaal over en uit is. Ik heb op mijn b20 en had op mijn b21 altijd punten met een bobine zonder voorschakelweerstand. Bobine rechtstreeks op accu heb ik ook een tijdje mee gereden om uit te sluiten, goeie tip. Best leuk om de motorkap open te moeten doen om de motor uit te zetten.
Als het idd een electriek probleem is dan dacht ik ook nog aan de grondplaat van de punten. Die is draaibaar en daar zit nog een massadraad aan die niet goed zou kunnen zijn? Anders een andere onsteektoren erin?
ex Amazon P220 67 b20a lpg
ex 244DL 77 b21a lpg (gevalletje Weekers)
144 73 b20a lpg
ex 244DL 77 b21a lpg (gevalletje Weekers)
144 73 b20a lpg