28 May 2017, 10:30
(28 May 2017, 08:55)Grey240Polar schreef:Ze zijn in overleg om het binnen Europa geregeld te krijgen.(24 May 2017, 12:43)Jerry schreef: Diesel is overal te tanken en met je oldtimer kun je ook gewoon de milieu zones in straks.
Dat vind ik een vreemde uitspraak. Dat strookt niet met de maximumleeftijden van auto's die de milieuzones in mogen.
In steden als Utrecht geldt de zone voor diesels van voor 2001, maar in steden als Antwerpen vallen ook benzinemotoren van voor 1992 buiten de boot.
Wellicht kun je een ontheffing krijgen, maar dat is bepaald niet goedkoop (Antwerpen €20 per dag, max 8x per jaar).
Ik mag nu in Rotterdam met mijn oldtimer van 40 jaar en ouder gewoon de milieu zone in.
Ook in Duitsland is er een uitzondering voor oldtimers met blauwe platen, vermoed ook iets van 40 jaar en ouder.
In antwerpen moet ik bijvoorbeeld een ontheffing aanvragen maar dit gaat veranderen voor 40 jaar en ouder.
40 jaar en ouder is natuurlijk een heel verschil met een diesel van voor 2001.
Ook word de spoeling erg dun met 40 jaar en ouder.
Maar goed voorlopig is het nog afwachten en goed informeren.
Ik weet dat het in Antwerpen gaat veranderen en in Parijs knijpen ze een oogje dicht en krijg je een duim omhoog 😀
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970