8 March 2017, 10:02
Kruip onder de auto, pak de aandrijfas weerskanten van een koppeling beet en probeer hem linksom-rechtsom uit te wringen. Mag nul speling opzitten. Een heel klein beetje heeft nog geen gevolgen voor de uitlijning en balancering vd as. Is niet zo interessant welke eerder kapot gaat, kan er niks zinnigs over zeggen. Ik heb hele tijd met allerlei gare kruiskoppelingen onder 144's gereden, geen probleem. Niet te lang 30-40 rijden denk ik.
Voor het 'tunnellager' moet je de hele houder eraf halen en het ding ronddraaien, slechte lagers maken gruizig geluid etc.
Je kan ze zelf vervangen, google 'replace U joint'. Neem de echte van GKN Dana Spicer Löbro
Voor het 'tunnellager' moet je de hele houder eraf halen en het ding ronddraaien, slechte lagers maken gruizig geluid etc.
Je kan ze zelf vervangen, google 'replace U joint'. Neem de echte van GKN Dana Spicer Löbro
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

