Dat is heel veel valse lucht, zodat het mengsel veel armer wordt. Ergens staat de carburateur veel te rijk, en dat is vreemd als de sproeier al een mm hoger staat dan standaard.
Volgens mij is er dan iets mis in de vlotterkamer, benzineniveau staat te hoog, ontluchting klopt niet, zoiets. Ik denk dat je de carburateur niet goed in elkaar hebt gezet, er gaat benzine compleet de verkeerde kant op ergens.
Je kan bijvoorbeeld de chokeschijf ondersteboven monteren, of de luchtschuif achterstevoren, die dingen gebeuren. Is de vlotter 'waterdicht' (in een LPG auto rammelt-ie droog op de bodem)? De rol van het dingetje boven de choke (die ik eerst voor Air Bypass Valve uitschold, maar die bij Volvo 'vacuum valve' heet) is mij ook niet duidelijk. Maar zo te zien kan je hem gewoon ertussen uit halen en de choke zo op de carb schroeven.
Je kan de motor eens laten lopen zonder luchtfilterhuis, dan kan je zien wat er gebeurt in de carburateur.
De twee pijpjes boven elkaar horen volgens mij echt bij de 'warm start valve', staan beschreven op p. 86 van TP11740.
Volgens mij is er dan iets mis in de vlotterkamer, benzineniveau staat te hoog, ontluchting klopt niet, zoiets. Ik denk dat je de carburateur niet goed in elkaar hebt gezet, er gaat benzine compleet de verkeerde kant op ergens.
Je kan bijvoorbeeld de chokeschijf ondersteboven monteren, of de luchtschuif achterstevoren, die dingen gebeuren. Is de vlotter 'waterdicht' (in een LPG auto rammelt-ie droog op de bodem)? De rol van het dingetje boven de choke (die ik eerst voor Air Bypass Valve uitschold, maar die bij Volvo 'vacuum valve' heet) is mij ook niet duidelijk. Maar zo te zien kan je hem gewoon ertussen uit halen en de choke zo op de carb schroeven.
Je kan de motor eens laten lopen zonder luchtfilterhuis, dan kan je zien wat er gebeurt in de carburateur.
De twee pijpjes boven elkaar horen volgens mij echt bij de 'warm start valve', staan beschreven op p. 86 van TP11740.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969