Nee mijn Zweeds ook niet. ALs je geen stationair boring hebt, en geen stationair stelschroef bij de gasklep, heb je min of meer geen enkele mogelijkheid het stationair af te stellen. Onmogelijke situatie lijkt mij. Wat je dan kan doen is de situatie van 75-77 namaken, je draait een schroef door het stukje metaal (waar nu alleen een stompje schroef in gedraaid zit) zodat je daarmee de gasklep kunt afstellen.
Dat schroefje op foto 3 is een restant van een eerdere extra op de carb, is nu een afsluiter. Daarmee laat je gewoon valse lucht toe. Is vast een reden voor dat de motor daar pas bij veel voorontsteking op reageert, maar dat is niet zo interessant. Hij moet bij 12 graden perfect lopen, helemaal mee eens.
Dat pijpje zijn er twee van boven elkaar, onderdelen van de 'hot start valve' ze dienen om overtollige benzinedampen af te voeren als de motor warm weggezet is. Je zou ze allebei kunnen afdoppen, ze doen niks met stationair, CO of wat dan ook. Als dat tot overstroming leidt, klopt er iets niet met de vlotterkamerontluchting of de vlotternaald denk ik.
Eerdere versies van de 175CD hadden die 'hot start valve' niet, dus hij kan prima zonder.
Dat schroefje op foto 3 is een restant van een eerdere extra op de carb, is nu een afsluiter. Daarmee laat je gewoon valse lucht toe. Is vast een reden voor dat de motor daar pas bij veel voorontsteking op reageert, maar dat is niet zo interessant. Hij moet bij 12 graden perfect lopen, helemaal mee eens.
Dat pijpje zijn er twee van boven elkaar, onderdelen van de 'hot start valve' ze dienen om overtollige benzinedampen af te voeren als de motor warm weggezet is. Je zou ze allebei kunnen afdoppen, ze doen niks met stationair, CO of wat dan ook. Als dat tot overstroming leidt, klopt er iets niet met de vlotterkamerontluchting of de vlotternaald denk ik.
Eerdere versies van de 175CD hadden die 'hot start valve' niet, dus hij kan prima zonder.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969