23 February 2017, 22:44
Dus de sproeier staat 1 mm hoger dan standaard en de naald heb je zo laag mogelijk en warmgelopen rookt en roet-ie zonder choke? Dan zou de motor ook zonder choke nog wel starten gok ik, zo rijk staat ie. Ik denk dat er nog meer is misgegaan, misschien iets met de choke, de vlotter(naald), ergens een vacuum op de verkeerde plek.
Ik heb niet zo'n ervaring met carburateurproblemen, de mijne lopen op gas en het benzinedeel werkt net voldoende om de LPG pomp te halen.
Ik zou er van uitgaan dat je een 75-77 carburateur hebt (die hebben geen stationair via het spruitstuk), ooit gewisseld dus ja. Dat ie een bypass valve heeft is dan weer vreemd, maar Volvo heeft allerlei wijzigingen voor allerlei landen gemaakt. Een paar foto's zou het verhaal misschien wat kunnen verduidelijken.
Ik heb niet zo'n ervaring met carburateurproblemen, de mijne lopen op gas en het benzinedeel werkt net voldoende om de LPG pomp te halen.
Ik zou er van uitgaan dat je een 75-77 carburateur hebt (die hebben geen stationair via het spruitstuk), ooit gewisseld dus ja. Dat ie een bypass valve heeft is dan weer vreemd, maar Volvo heeft allerlei wijzigingen voor allerlei landen gemaakt. Een paar foto's zou het verhaal misschien wat kunnen verduidelijken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969