17 February 2017, 23:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 February 2017, 00:02 door Marc1970.)
Tsja. Dan heeft iemand er een andere pot ingezet misschien, de oudere Strombergs 175CD hadden een vaste naald en verstelbare sproeier die je met tool 999-2895 omhoog perst. Of de hele carburateur is van het 75-77 type, dat klopt ook met de plek van de stationair regelschroef.
Ik heb helaas net zo'n 75-77 Stromberg liggen voor onderdelen, anders had je de pot zo mogen hebben.
Ik heb voor een veel te rijk lopende B20 wel eens de sproeier met een hamer en een drevel een klap omhoog gegeven, dat werkte redelijk. Maar voor een nette afstelling kan je niet zonder de 2895. Garages die met de oude Engelse auto's of Volvo Amazon en de 140 sleutelen, hebben die 2895 misschien en kunnen de afstelling doen. Door die vreemde afstellingsmethode is die 75-77 Stromberg een lastig ding voor de doe-het-zelver.
Betere optie lijkt mij een 'recentere' Stromberg te zoeken, die zullen er zat zijn bij de Willem en Willems, en al je nieuwe onderdelen erin zetten.
De 9992895 is te koop bij Skandix en Scandcar, 30-40 euro.
Ik heb helaas net zo'n 75-77 Stromberg liggen voor onderdelen, anders had je de pot zo mogen hebben.
Ik heb voor een veel te rijk lopende B20 wel eens de sproeier met een hamer en een drevel een klap omhoog gegeven, dat werkte redelijk. Maar voor een nette afstelling kan je niet zonder de 2895. Garages die met de oude Engelse auto's of Volvo Amazon en de 140 sleutelen, hebben die 2895 misschien en kunnen de afstelling doen. Door die vreemde afstellingsmethode is die 75-77 Stromberg een lastig ding voor de doe-het-zelver.
Betere optie lijkt mij een 'recentere' Stromberg te zoeken, die zullen er zat zijn bij de Willem en Willems, en al je nieuwe onderdelen erin zetten.
De 9992895 is te koop bij Skandix en Scandcar, 30-40 euro.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969