17 February 2017, 14:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 February 2017, 15:16 door Marc1970.)
Alles staat in Fuel systems, carburetted engines. Als je carburateur niet de originele is, zou ik daar naar op zoek gaan. Er hoort een typeplaatje aan te hangen, is dat er nog?
Maar ook als je een willekeurige 175CD carb hebt, kan je de B21A er prima mee laten lopen. De CO afstelling gaat via de naald of via de sproeier, anders niet. Met speciaal gereedschap, die 5159 van de naald is redelijk verkrijgbaar. Als je een ijzeren staafje voorziet van een passend sleufje aan het eind ben je er ook.
De CO schroef is een leuk dingetje waar vaders aan kan draaien op zondagochtend maar verder zo goed als nutteloos.
Warm draaien is wel belangrijk voor een goede afstelling.
Met de klemschroef vd naald kan je naald niet vastzetten, de schroef is een uitsteeksel die de naald belet rond te draaien en waar de naald langs schuift. Hier wat plaatjes van de naald en bovenkant van de stelschroef, er gaat hier een inbus in (de 5159 tool heeft een ander uiteinde volgens mij): http://www.bowtie6.com/other/zenith-stro...er-repair/
Een originele 999-5159: http://www.ebay.com.sg/itm/VOLVO-TOOL-99...SwygJXg~Sa
Het stationair schroefje in het spruitstuk werkt alleen als de boring daarvoor open is, dat is een opening aan de motorzijde van de carb, onderin. Kijk na dat de pakking op die plek ook een gat heeft.
De volgende schroef zal er eentje zijn die rechtstreeks de gasklep opent/sluit, dat is de 'oudere' oplossing en mag ook uiteraard.
Bij BCCP verkopen ze de beide afstelschroeven (de tools niet meer) en de star-shaped locking washer (in geval die uit je carburateur verdwenen zijn): http://www.bccp.nl/shop2/contents/en-uk/d20.html
Maar ook als je een willekeurige 175CD carb hebt, kan je de B21A er prima mee laten lopen. De CO afstelling gaat via de naald of via de sproeier, anders niet. Met speciaal gereedschap, die 5159 van de naald is redelijk verkrijgbaar. Als je een ijzeren staafje voorziet van een passend sleufje aan het eind ben je er ook.
De CO schroef is een leuk dingetje waar vaders aan kan draaien op zondagochtend maar verder zo goed als nutteloos.
Warm draaien is wel belangrijk voor een goede afstelling.
Met de klemschroef vd naald kan je naald niet vastzetten, de schroef is een uitsteeksel die de naald belet rond te draaien en waar de naald langs schuift. Hier wat plaatjes van de naald en bovenkant van de stelschroef, er gaat hier een inbus in (de 5159 tool heeft een ander uiteinde volgens mij): http://www.bowtie6.com/other/zenith-stro...er-repair/
Een originele 999-5159: http://www.ebay.com.sg/itm/VOLVO-TOOL-99...SwygJXg~Sa
Het stationair schroefje in het spruitstuk werkt alleen als de boring daarvoor open is, dat is een opening aan de motorzijde van de carb, onderin. Kijk na dat de pakking op die plek ook een gat heeft.
De volgende schroef zal er eentje zijn die rechtstreeks de gasklep opent/sluit, dat is de 'oudere' oplossing en mag ook uiteraard.
Bij BCCP verkopen ze de beide afstelschroeven (de tools niet meer) en de star-shaped locking washer (in geval die uit je carburateur verdwenen zijn): http://www.bccp.nl/shop2/contents/en-uk/d20.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969