13 June 2006, 11:12
heb ik ook gehad, ff nieuwe thermostaat erin en klaar.
aftappen koelvloeistof gaat met kraantje aan de uitlaat kant van het blok (messing schroef).
in de temperatuurmeter zit ook een soort compensatie, die zorgt ervoor dat de meter niet te snel heen en weer gaat zwiepen bij wisselende belasting, die gaan ook nog wel eens stuk. en, als de motor echt te heet wordt zie je het later....
op http://www.brickboard..com staat ergens hoe die compensatie weg te halen is (niet veel werk, gewoon een verbindinkje maken)
aftappen koelvloeistof gaat met kraantje aan de uitlaat kant van het blok (messing schroef).
in de temperatuurmeter zit ook een soort compensatie, die zorgt ervoor dat de meter niet te snel heen en weer gaat zwiepen bij wisselende belasting, die gaan ook nog wel eens stuk. en, als de motor echt te heet wordt zie je het later....
op http://www.brickboard..com staat ergens hoe die compensatie weg te halen is (niet veel werk, gewoon een verbindinkje maken)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni