1 January 2017, 21:23
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 January 2017, 21:33 door Marc1970.)
Over dat laadlampje, dat kan eigenlijk alleen maar betekenen dat er van de dynamokant meer spanning komt dan van de accukant. Misschien zit er ergens een weerstand in het laadcircuit (de dikke rode kabel van B+ naar de startmotor naar de accu).
ALs zowel benzine als TEMP meter het niet doen zal hun afzonderlijke 10V spanningsregelaar kapot zijn (zou bijzonder zijn als beide meters tegelijk stuk zijn of de tank is 100% leeg). Dat is het zwarte blokje met drie pootjes achterop de tellerunit (links op jouw foto).
Zo te zien loopt de spanning voor het laadlampje vanaf de accukant door zekering 13: https://www.vlvworld.com/indexframe.html...on_2_3.htm
Gewoon vervangen inderdaad, en als je de stenen/keramiek versie vd zekering kan vinden, die gebruiken (die van plastic krimpen langzaam).
ALs zowel benzine als TEMP meter het niet doen zal hun afzonderlijke 10V spanningsregelaar kapot zijn (zou bijzonder zijn als beide meters tegelijk stuk zijn of de tank is 100% leeg). Dat is het zwarte blokje met drie pootjes achterop de tellerunit (links op jouw foto).
Zo te zien loopt de spanning voor het laadlampje vanaf de accukant door zekering 13: https://www.vlvworld.com/indexframe.html...on_2_3.htm
Gewoon vervangen inderdaad, en als je de stenen/keramiek versie vd zekering kan vinden, die gebruiken (die van plastic krimpen langzaam).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969