16 November 2016, 10:40
Arn02 schreef:Als je een 6-pitter erin houdt, scheelt dat je een gang naar de rdw. En overigens, die roffel van de 5-pitter is niks anders dan intrinsieke onbalans in het motorblok vanwege die vijf cilinders. Op tb staat een leuk project van een v6 opel blok
RDW ben ik niet zo bang voor, als je het goed voorbereid bent en aan kunt tonen dat de motor die je erin gesleuteld hebt, niet gestolen is, stelt het niet zoveel voor.
Daarnaast verwacht ik ook niet dat ze moeilijk gaan doen als ik er een motor inleg die Lichter is, minder cilinders heeft dan het origineel en minder inhoud. Ondanks dat hij iets meer pk’s heeft, maar het vermogen staat bij deze auto’s niet op kenteken.
Verder willen ze natuurlijk weten of de carrosserie/remmen etc het kunnen hebben, maar aangezien dat allemaal van een overbemeten 6 cilinder is, verwacht ik daar niet veel problemen mee.
Maar dat is pas over een paar jaar aan de orde!

Ik zag dat project ja, heb zelf een tijdje met een V6 Omega gereden, heel leuk en gaat ook best hard, maar niet geschikt voor mij.
Heb nog een tijdje gekeken naar de N54B30A motoren van een BMW 335i, maar dat is te veel werk qua electronica. Er zijn namelijk nog geen bedrijven die de standaard ECU kunnen bewerken, dus krijg je die motor enkel aan het werk met de originele tellerbak, startonderbreker etc. En met schade 335i’s van 4500-6000 euro, vind ik dat veel te veel geld voor een standaard motor. Voor minder dan de helft kun je een 5 cilinder bouwen met 400+ pk MET een programmeerbaar motormanagement. Dan heeft dat mijn voorkeur.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo