10 October 2016, 09:47
Zaterdag weer een 8-tal uren gewerkt aan de 242, helaas wel weinig foto's genomen.
Ben verder gegaan met alles schoon en vliegroest vrij maken. Gaat heerlijk eenvoudig met mijn nieuwe beste vriend, de luchttol met scotchbrite. (soms loont het zich al snel om even in de kast van de spuiter rond te neuzen!
).
Alle verf van de linkervoorpoot gehaald en gemarkeerd welke gaten ik dicht mocht lassen, na het lassen begonnen aan de metalen plaat waar de ruitenwissermotor op bevestigd zit. Na het verwijderen van die oude versleten mat, zat daar allemaal lijm en zooi op dat de verf niet echt ten goede kwam. Werkelijk geen spatje roest te bekennen op het hele paneel en na 1,5 uren schuren had ik hem helemaal kaal en glad.
![[Afbeelding: f56d714adcb925804f5512f1f521d4cb.jpg]](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161010/f56d714adcb925804f5512f1f521d4cb.jpg)
Toen in de primer gezet:
![[Afbeelding: 61f09e5c1741e9f3e4bae83f307f3e2b.jpg]](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161010/61f09e5c1741e9f3e4bae83f307f3e2b.jpg)
En toen in kleur(nog geen blanke lak, dat doe ik als laatste als alles in kleur is:
![[Afbeelding: 75deb0c92ceaa746b1fc0d06a4043411.jpg]](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161010/75deb0c92ceaa746b1fc0d06a4043411.jpg)
![[Afbeelding: 6edec714c1deb6acdb47ae5fb06a7962.jpg]](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161010/6edec714c1deb6acdb47ae5fb06a7962.jpg)
Tevens de kleine gaatjes die ik dicht gelast had, direct strak geplamuurd zodat als daar eenmaal verf op kan je ze nooit weer zult zien.
Voor de rest de scharnieren van de motorkap gestraald en in de primer gezet en nog wat andere kleine dingen schoongemaakt.
Binnenkort de 242 maar weer even op de brug zetten (is nogal een gedoe omdat hij zo laag is met krikken, blokken etc) om de binnenkant van de tunnel ook maar even aan te passen en de vooras kaal te maken, zodat die in de zwarte hamerite kan.
Ben verder gegaan met alles schoon en vliegroest vrij maken. Gaat heerlijk eenvoudig met mijn nieuwe beste vriend, de luchttol met scotchbrite. (soms loont het zich al snel om even in de kast van de spuiter rond te neuzen!

Alle verf van de linkervoorpoot gehaald en gemarkeerd welke gaten ik dicht mocht lassen, na het lassen begonnen aan de metalen plaat waar de ruitenwissermotor op bevestigd zit. Na het verwijderen van die oude versleten mat, zat daar allemaal lijm en zooi op dat de verf niet echt ten goede kwam. Werkelijk geen spatje roest te bekennen op het hele paneel en na 1,5 uren schuren had ik hem helemaal kaal en glad.
![[Afbeelding: f56d714adcb925804f5512f1f521d4cb.jpg]](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161010/f56d714adcb925804f5512f1f521d4cb.jpg)
Toen in de primer gezet:
![[Afbeelding: 61f09e5c1741e9f3e4bae83f307f3e2b.jpg]](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161010/61f09e5c1741e9f3e4bae83f307f3e2b.jpg)
En toen in kleur(nog geen blanke lak, dat doe ik als laatste als alles in kleur is:
![[Afbeelding: 75deb0c92ceaa746b1fc0d06a4043411.jpg]](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161010/75deb0c92ceaa746b1fc0d06a4043411.jpg)
![[Afbeelding: 6edec714c1deb6acdb47ae5fb06a7962.jpg]](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161010/6edec714c1deb6acdb47ae5fb06a7962.jpg)
Tevens de kleine gaatjes die ik dicht gelast had, direct strak geplamuurd zodat als daar eenmaal verf op kan je ze nooit weer zult zien.
Voor de rest de scharnieren van de motorkap gestraald en in de primer gezet en nog wat andere kleine dingen schoongemaakt.
Binnenkort de 242 maar weer even op de brug zetten (is nogal een gedoe omdat hij zo laag is met krikken, blokken etc) om de binnenkant van de tunnel ook maar even aan te passen en de vooras kaal te maken, zodat die in de zwarte hamerite kan.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo