2 October 2016, 14:17
ben al weer druk bezig met de 142! heb er weer zin in. want ja zo'n 142 heeft toch wel weer een bult voordelen:
lpg op kenteken, 2 jaar apk, 44 jaar oud (belastingvrij / en mag in alle milieuzone's, relatief lichte auto, en gewoon een onwijs leuk model volvo.
ik ga nu lekker op mijn gemak de auto klaarmaken voor dagelijks gebruik. allereerst heb ik de motorruimte leeg gehaald om te kijken wat er verbeterd moet worden. heb ook meteen de cilinderkop van de b23et gehaald, zo kan ik wat beter bij alles. en de koppakking set lag al klaar dus kunnen er ook weer wat nieuwe pakkingen tussen.
![[Afbeelding: 67uu4i.jpg]](http://i68.tinypic.com/67uu4i.jpg)
![[Afbeelding: 4pwpoi.jpg]](http://i67.tinypic.com/4pwpoi.jpg)
![[Afbeelding: 24fbvav.jpg]](http://i65.tinypic.com/24fbvav.jpg)
ook had ik veel herrie in de auto door de vele gaten in het schutbord. dus die ga ik dichtlassen en van binnen komt er isolatie tegenaan.
onderste gat net boven de versnellingsbak blijft zitten. hier moet een mooi doorvoer rubber in waar de motorkabelboom langs kan. (ipv linkerkant boven zie foto)
dit doorvoer rubber valt mooi weg achter de cilinderkop dus dan is het netjes weggewerkt.
dit front is niet heel mooi meer. heb nog een liggen van een 1973. daar ga ik de intercooler van de 940 in pas maken (uit het zicht) zodat de koeling van de druklucht ook beter is dan wat ik eerst had. daarachter komt een electrische fan , waar de radiateur weer achter komt van een 940/240.
![[Afbeelding: 14xnm0m.jpg]](http://i65.tinypic.com/14xnm0m.jpg)
en ja, de grill wordt ook een van de 1973 type. want die vindt ik mooier.
kwa turbo zoek ik een 15g lijkt mij wel een leuke upgrade.
lpg op kenteken, 2 jaar apk, 44 jaar oud (belastingvrij / en mag in alle milieuzone's, relatief lichte auto, en gewoon een onwijs leuk model volvo.
ik ga nu lekker op mijn gemak de auto klaarmaken voor dagelijks gebruik. allereerst heb ik de motorruimte leeg gehaald om te kijken wat er verbeterd moet worden. heb ook meteen de cilinderkop van de b23et gehaald, zo kan ik wat beter bij alles. en de koppakking set lag al klaar dus kunnen er ook weer wat nieuwe pakkingen tussen.
![[Afbeelding: 67uu4i.jpg]](http://i68.tinypic.com/67uu4i.jpg)
![[Afbeelding: 4pwpoi.jpg]](http://i67.tinypic.com/4pwpoi.jpg)
![[Afbeelding: 24fbvav.jpg]](http://i65.tinypic.com/24fbvav.jpg)
ook had ik veel herrie in de auto door de vele gaten in het schutbord. dus die ga ik dichtlassen en van binnen komt er isolatie tegenaan.
onderste gat net boven de versnellingsbak blijft zitten. hier moet een mooi doorvoer rubber in waar de motorkabelboom langs kan. (ipv linkerkant boven zie foto)
dit doorvoer rubber valt mooi weg achter de cilinderkop dus dan is het netjes weggewerkt.
dit front is niet heel mooi meer. heb nog een liggen van een 1973. daar ga ik de intercooler van de 940 in pas maken (uit het zicht) zodat de koeling van de druklucht ook beter is dan wat ik eerst had. daarachter komt een electrische fan , waar de radiateur weer achter komt van een 940/240.
![[Afbeelding: 14xnm0m.jpg]](http://i65.tinypic.com/14xnm0m.jpg)
en ja, de grill wordt ook een van de 1973 type. want die vindt ik mooier.
kwa turbo zoek ik een 15g lijkt mij wel een leuke upgrade.