6 June 2006, 08:57
Na enig gesleutel afgelopen weekend is de B230A vervangen door een B230K (530 kop). IS eigenlijk zonder problemen gegaan, verdeler is zonder problemen verhuisd naar de locatie vooraan op het blok. Ontsteking staat nog niet helemaal op tijd, pingelt een beetje bij flink gas geven, stroboscoop werkte niet om de afstelling goed te doen. Is dus op het gehoor gebeurt. Deze week de ontsteking even op tijd laten zetten.
Klinkt mooi, het niet horen van kantelende zuigers etc. Zijn er een goede drie dagen mee bezig geweest. Zal nog wel een keer wat fotos plaatsen.
Heb ook een verzameling metertjes die ik meteen aan wilde sluiten.
Waaronder oliedruk en -temperatuur zenders. De olietemperatuur zender
was geen enkel probleem. Werkt ook prima. Op een ritje van 70 km is de temperatuur niet boven de 80 graden geweest. De oliedrukzender is een ander verhaal. Ik heb dus een zender voor een B21/23 blok. Die heeft dus een 1/8-27 NPT draad en voor een B230 heb ik M14x1,5 nodig. Probeerde die dus nog even vrijdag voor Pinksteren te vinden. Dat is dus
vrij lastig, mocht er iemand zijn die weet waar ik die nog redelijk snel kan vinden.
Klinkt mooi, het niet horen van kantelende zuigers etc. Zijn er een goede drie dagen mee bezig geweest. Zal nog wel een keer wat fotos plaatsen.
Heb ook een verzameling metertjes die ik meteen aan wilde sluiten.
Waaronder oliedruk en -temperatuur zenders. De olietemperatuur zender
was geen enkel probleem. Werkt ook prima. Op een ritje van 70 km is de temperatuur niet boven de 80 graden geweest. De oliedrukzender is een ander verhaal. Ik heb dus een zender voor een B21/23 blok. Die heeft dus een 1/8-27 NPT draad en voor een B230 heb ik M14x1,5 nodig. Probeerde die dus nog even vrijdag voor Pinksteren te vinden. Dat is dus
vrij lastig, mocht er iemand zijn die weet waar ik die nog redelijk snel kan vinden.
Mustang '66<br />Volvo 240 GL Grand Luxe '86 (Aut.)