11 July 2016, 20:29
@ lenlux: nee niet bij vochtig weer. Het is compleet willekeurig. De bougiekabels zijn nieuw.
@ Marc1970: zou het aan de brandstoftoevoer liggen? Ik zat zelf meer in de richting van een slecht contact/kabelbreuk te denken. Ik heb bij mijn 343 GLS eens hele gekke problemen gehad, na goed zoeken bleek een ingescheurde massaklem de boosdoener te zijn. De accuklemmen van de 240 zijn in orde. Ik zal de bedrading nog eens nalopen en dan ook de brandstoftoevoer. De carburateur is al schoongemaakt door de Volvo klassieker specialist (al een tijd geleden hoor).
@ Marc1970: zou het aan de brandstoftoevoer liggen? Ik zat zelf meer in de richting van een slecht contact/kabelbreuk te denken. Ik heb bij mijn 343 GLS eens hele gekke problemen gehad, na goed zoeken bleek een ingescheurde massaklem de boosdoener te zijn. De accuklemmen van de 240 zijn in orde. Ik zal de bedrading nog eens nalopen en dan ook de brandstoftoevoer. De carburateur is al schoongemaakt door de Volvo klassieker specialist (al een tijd geleden hoor).
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL