Gewoon doorzoeken. Ik vind bijvoorbeeld dat de kabel van bobine naar verdeler erg lang is en op een aantal plaatsen contact maakt met metaal (massa), kijk eens of je die wat 'luchtiger' op kan hangen.
Dan kan je nog eens onderin de verdeler kijken, daar zit een pulsgever ws. dunne pootjes die ronddraaien om een spoel, die moeten allemaal dezelfde luchtspleet hebben (0,4 mm dacht ik, staat in het boek).
En daaronder zit weer een mechanische vervroeging met gewichtjes, geef die eens een kijkje en een drupje olie. Kijk uit met al die stekkertjes daarbij, die worden nogal broos na jaren warmte.
Er is ook een werkplaatshandbiek, TP whatever, gewijd aan de ontsteking in al haar schoonheid. Aha, TP31397/1 van de 700 serie maar die deelt ongeveer alle systemen met 240. Tz28-h of tz28-i zal jouw ontsteking heten.
Dan kan je nog eens onderin de verdeler kijken, daar zit een pulsgever ws. dunne pootjes die ronddraaien om een spoel, die moeten allemaal dezelfde luchtspleet hebben (0,4 mm dacht ik, staat in het boek).
En daaronder zit weer een mechanische vervroeging met gewichtjes, geef die eens een kijkje en een drupje olie. Kijk uit met al die stekkertjes daarbij, die worden nogal broos na jaren warmte.
Er is ook een werkplaatshandbiek, TP whatever, gewijd aan de ontsteking in al haar schoonheid. Aha, TP31397/1 van de 700 serie maar die deelt ongeveer alle systemen met 240. Tz28-h of tz28-i zal jouw ontsteking heten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969