Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Om even terug te komen op een eerder draadje over mijn probleem met het vermogen van de b200k.
De kleppen zijn gesteld, ontstekingstijdstip staat goed, versnellingsbak olie ververst maar dit alles heeft in geen enkel opzicht mogen helpen. Helaas trekt de auto nog steeds erg langzaam op en is ie niet vooruit te branden. Ideeen beginnen een beetje op te raken net als mijn geduld
Iemand nog suggesties?
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Heb je de distributieriem ook nagekeken?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Heeftie überhaupt wel eens goed gelopen terwijlie in jouw bezit is? Misschien is er altijd sloom mee gereden en istie gewoon zo langzaam of zeg ik iets geks?
Groeten van Frans
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Ik zou ook denken aan ontsteking, misschien trekt de computer de timing terug als gevolg van een defecte knocksensor of temperatuursensor, of is er te weinig spanning op bepaalde punten. Sommige B2x0K motoren hebben een simpele computer hiervoor, weet niet of die van jou dat heeft (afhankelijk van jaartal etc)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
@Marc Distr. riem is ook vervangen een paar weken geleden.
@v700r hij heeft in mijn bezit nooit echt lekker gereden. Af en toe beter dan anders maar niet om over naar huis te schrijven
@Jw240 timing is nagekeken afgelopen vrijdag, heb geen idee of ik een computertje heb maar kan het me niet voorstellen, auto is uit 1985 btw
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Misschien toch eens naar de carb kijken. De voet kan krom trekken, geeft valse lucht. En de benzinefilters, er zit er zelfs eentje in de tank. Vlak boven de vlotterkamer zit nog een klein gaasfiltertje, en allerlei sproeiers kunnen verstopt raken. Rondje carb cleaner in de tank. En flink gassen, schakel de OD uit en ga een paar honderd kilometer rijden.
Solex Cisac carb is toch al geen wonder van betrouwbaarheid, wordt wel vervangen door een Weber 34 DMTR van de Citroen CX (en sommige Fords?) of een Weber 32/36 DGV. Of zet er een Stromberg van een B21A op.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 122
Topics: 58
Lid sinds: Apr 2006
Marc1970 schreef:Misschien toch eens naar de carb kijken. De voet kan krom trekken, geeft valse lucht. En de benzinefilters, er zit er zelfs eentje in de tank. Vlak boven de vlotterkamer zit nog een klein gaasfiltertje, en allerlei sproeiers kunnen verstopt raken. Rondje carb cleaner in de tank. En flink gassen, schakel de OD uit en ga een paar honderd kilometer rijden.
Solex Cisac carb is toch al geen wonder van betrouwbaarheid, wordt wel vervangen door een Weber 34 DMTR van de Citroen CX (en sommige Fords?) of een Weber 32/36 DGV. Of zet er een Stromberg van een B21A op.
Bedoel je met de rode tekst: Dat er carburator cleaner bestaat om in jen benzinetank te doen?
Welk merk/ type is goed?
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
@marc: wat komt er allemaal bij kijken als ik de carb vervang door een stromberg van de b21a? Kunnen deze gewoon uitgewisseld worden? Waar kan ik beginnen met zoeken naar een dergelijk carb? Auto rijdt net zo op LPG dus benzine filters e.d. zullen het dan niet zijn lijkt me.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Oh, als-ie op lpg en benzine flut loopt zal de brandstofkant wel niet het probleem zijn. Ja, valse lucht zou voor allebei lastig zijn, en gedoe met gaskleppen ook (2e trap moet bij 2/3 opengaan). En de choke moet helemaal dicht staan voordat de tweede trap gaat werken (choke ontkoppelt de tweede trap).
En de gaskabel moet strak staan bij deze carb, vreemd genoeg.
Luchtfilter en andere zaken in de luchtinlaat (muizenesten, losse kleppen) ook lastig voor allebei trouwens.
Een Stromberg haal je bij de bangers, of een andere Volvo sloper.
http://link.marktplaats.nl/315225332
STP, Wynn's, Bardahl, al die lui maken carburateur en injector cleaner voor in de tank, geen idee of het werkt want ik haal carburateurs meestal uit elkaar om ze schoon te maken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Als je, zoals hierboven, alles hebt bekeken; de inlaat, kabels van choke en gas en je vindt nog steeds niets; laat de compressie eens testen, misschien is gewoon heel de motor "op".