19 June 2016, 12:11
Het klopt dat de uitlaat en inlaat bij de LR aan de linkerzijde zit. Dit is ook ook het probleem omdat daar heen ruimte meer zit in verband met je stuurhuis en dergelijke. Om gelijke reden heeft Volvo de blokken toch ook gekanteld? Aan de rechterzijde heb ik heel veel ruimte voor uitlaat en inlaat. Een uitlaat maken is niet het probleem.
De LR is qua ontwerp een rechtsgestuurde auto en dat merk je bij conversies. Ooit ook een V8 rover erin gebouwd, in engeland een normale conversie, maar dit gaf ook te veel problemen. Het kan allemaal wel maar dan moet het schutbord aangepast worden, je moet naar stuurbekrachtiging om je hulpstuurhuis te verplaatsen, gaspedaal veranderen enz. En bij de B230 kom ik ook weer niet weg met de inlaatspruitstuk. Te weinig ruimte. Daarom de B20, simpel te realiseren, zonder aanpassingen aan blok of stuurinrichting of wat dan ook. Alleen een conversie plaat, vliegwielaanpassing voor de drukgroep van de LR en toplager diameter / lengte ( door de conversie ring)
grt, Gert Jan.
De LR is qua ontwerp een rechtsgestuurde auto en dat merk je bij conversies. Ooit ook een V8 rover erin gebouwd, in engeland een normale conversie, maar dit gaf ook te veel problemen. Het kan allemaal wel maar dan moet het schutbord aangepast worden, je moet naar stuurbekrachtiging om je hulpstuurhuis te verplaatsen, gaspedaal veranderen enz. En bij de B230 kom ik ook weer niet weg met de inlaatspruitstuk. Te weinig ruimte. Daarom de B20, simpel te realiseren, zonder aanpassingen aan blok of stuurinrichting of wat dan ook. Alleen een conversie plaat, vliegwielaanpassing voor de drukgroep van de LR en toplager diameter / lengte ( door de conversie ring)
grt, Gert Jan.