19 June 2016, 09:15
Dank voor alle reacties.
Ik heb nog een oude landrover waar een ander benzine blok in mag. Ik wil de originele bak gebruiken om dat er anders te veel aanpassingen komen. De handrem zit op de versnellingsbak en de aandrijfassen zijn niet in het midden.
Een landrover blok is op zich betrouwbaar en simpel maar kampt met het probleem van te weinig vermogen. De mogelijkheden om dit omhoog te krijgen zijn beperkt en kostbaar. De B20 heeft als voordeel dat er voldoende van zijn in nederland, er veel kennis is en veel voor te krijgen is. Ook heeft deze de inlaat en uitlaatspruitstuk aan de kant zitten waar bij Land Rover de ruimte zit. Het blok bij een LR zit namelijk links uit het midden en aan die linker kant zit ook al de stuurinrichting. En de B20 staat recht op, evenals een Land Rover blok.
Ik heb meerder opties overwogen maar dit komt toch als beste uit de bus.
Mocht iemand nog een bruikbaar B20 blok weten die ik kan gebruiken als "dummy" en later kan reviseren dan hou ik me aanbevolen.
Gert Jan, nul zes 22765956.
Ik heb nog een oude landrover waar een ander benzine blok in mag. Ik wil de originele bak gebruiken om dat er anders te veel aanpassingen komen. De handrem zit op de versnellingsbak en de aandrijfassen zijn niet in het midden.
Een landrover blok is op zich betrouwbaar en simpel maar kampt met het probleem van te weinig vermogen. De mogelijkheden om dit omhoog te krijgen zijn beperkt en kostbaar. De B20 heeft als voordeel dat er voldoende van zijn in nederland, er veel kennis is en veel voor te krijgen is. Ook heeft deze de inlaat en uitlaatspruitstuk aan de kant zitten waar bij Land Rover de ruimte zit. Het blok bij een LR zit namelijk links uit het midden en aan die linker kant zit ook al de stuurinrichting. En de B20 staat recht op, evenals een Land Rover blok.
Ik heb meerder opties overwogen maar dit komt toch als beste uit de bus.
Mocht iemand nog een bruikbaar B20 blok weten die ik kan gebruiken als "dummy" en later kan reviseren dan hou ik me aanbevolen.
Gert Jan, nul zes 22765956.