11 May 2016, 09:45
Citaat:Verder is me nog steeds niet duidelijk wat hier met een stuurstang bedoeld wordt,
Plaatje zegt meer.
![[Afbeelding: 11sz62a.jpg]](http://i41.tinypic.com/11sz62a.jpg)
[URL="http://www.kayauke.nl/240/volvo/onderhoud/servo-244.html"]
[/URL]
Of anders deze:
Onderwerp: stuurbekrachtiger inbouwen op een 244 van 1981
Dit is ook een mooie link Volvo 244 GLE stuurbekrachtiging juni 2008
Laatst ook gedaan, fluitje van een cent.
Zorg dat je alles in huis hebt:
- Bekrachtigd stuurhuis
- Stuurkogels (wellicht over te zetten van de oude)
- Korte stuurstang
- Pomp + Reservoir + hogedrukslangen (zijn meerdere types pompen op de markt, neem liefst een laat type met ingebouwd reservoir)
- Opzetpoelie
- Steun voor pomp op het blok
- V-snaar
- ATF
Zet de voorkant omhoog op assteunen
Wielen eraf
Fusees los (is een handigheidje voor; moer draait mee...)
Carterbeschermplaat eraf
Stuurstangbout loshalen
4 x moer stuurbekrachtiging los en hele hap eronderweg tillen.
Dan:
Pompsteun monteren
Pomp+reservoir monteren
Opzetpoelie monteren
V-snaar eromleggen
Nieuw stuurhuis eronder (4 moer vast + stuurstang)
Slangen aansluiten
Stuurkogels vast
Wielen erop.
ATF bijvullen
Direct naar de uitlijnspecialist rijden.
That's it
2 vingers in de neus
Ben vast wel iets vergeten......maar zoiets was het.
Heb je LPG en zit de verdampert niet in de weg?

