17 April 2016, 23:18
Hmm, er is dus maar ÃÃn weerhaakje? Ik heb het kunstje voorlopig nog niet onder de knie. Kun je ergens aan zien aan welke kant dat #^@* weerhaakje zit? Het lijkt me dat hij niet overal kan zitten want dan zou je de draadjes vrij in de stekker rond kunnen draaien maar geprobeerd bij een afgeknipt stekkertje, kan ik de draadjes niet draaien.
De naald om de weerhaak vast te houden steek je aan open kant in de stekker neem ik aan?
[omdat je anders tegen de weerhaak insteekt en daarmee het blokkeren alleen maar versterkt.]
De naald om de weerhaak vast te houden steek je aan open kant in de stekker neem ik aan?
[omdat je anders tegen de weerhaak insteekt en daarmee het blokkeren alleen maar versterkt.]
Marc1970 schreef:Ik heb laatst nog een koplampstekker ontstekkerd, die had maar 1 weerhaak, geen twee zoals de VW versie. Je duwt het metaal wat in het plastic, zodat het weerhaakje ontlast wordt, dan druk je iets duns langs de zijkant van het metaal (een naald, dunne schroevedraaier, een stukje veerstaal) om de weerhaak uit het plastic te duwen, en trekt het metaal uit het plastic.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]