30 May 2006, 16:28
Bougie's eruitdraaien bij koude motor.
Kleur checken: donkerbruin is goed. Zwart is te rijk, zwart met spikkels = olieverbruik (compressieverlies) wit is (veel te) arm.
Koop een goedkoop stroboscooplampje en check je ontstekingstijdstip. Te laat betekend veel vermogensverlies. Zitten alle vaccuum slangen wel goed op de verdeler en lekt er niets ? Testen doe je overigens met ontkoppelde vaccuum slang.
Verder komt een "gesmolten" kathalysator best nog wel eens voor. Het kan dus goed dat inderdaad de uitlaat verstopt zit. De redenen voor het verstoppen kan liggen in een verkeerde afstelling of bijvoorbeeld een lekke koppakking.
De enige manier om dit te controleren is de kathalysator los te nemen en er doorheen te kijken. Je dient nu een honingraatachtige structuur te zien waar je doorheen kan kijken.
Kleur checken: donkerbruin is goed. Zwart is te rijk, zwart met spikkels = olieverbruik (compressieverlies) wit is (veel te) arm.
Koop een goedkoop stroboscooplampje en check je ontstekingstijdstip. Te laat betekend veel vermogensverlies. Zitten alle vaccuum slangen wel goed op de verdeler en lekt er niets ? Testen doe je overigens met ontkoppelde vaccuum slang.
Verder komt een "gesmolten" kathalysator best nog wel eens voor. Het kan dus goed dat inderdaad de uitlaat verstopt zit. De redenen voor het verstoppen kan liggen in een verkeerde afstelling of bijvoorbeeld een lekke koppakking.
De enige manier om dit te controleren is de kathalysator los te nemen en er doorheen te kijken. Je dient nu een honingraatachtige structuur te zien waar je doorheen kan kijken.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl