2 March 2016, 17:25
Mbt de vonkversterker/eindtrap, bij een 940 met LH2.4 en een B230FB weet ik dat de toerenteller gaat zwalken als de versterker minder wordt. Motor loopt dan constant bij 120 constante snelheid maar toerenteller schommelt zo van uit niets 1000 omhoog en 1000 omlaag.
Klinkt mij beetje als een slecht ontstoor relais. Lmm storing is uit te sluiten door de stekker hier van los te trekken. Motor gaat dan in noodloop,(hoger verbruik) maar loopt opzich wel redelijk.
Zo kwam ik bij de 240 van de zoon er achter dat er een gat in de inlaat luchtslang zat, lmm losnemen en liep goed, lmm vast en heel slechtlopen, omdat de meetwaarde niet klopt met de werkelijke lucht inname. In noodloop doet ie het dan wel omdat hij op waardes gaat lopen waarbij het eigenlijk altijd wel goed gaat.
(Ik moet wel even de tekst van die motor storing opzoeken trouwens)
Brandstof relais wat slecht is ?
Of de transistors in de ecu die de pomp niet meer aanzetten?
Klinkt mij beetje als een slecht ontstoor relais. Lmm storing is uit te sluiten door de stekker hier van los te trekken. Motor gaat dan in noodloop,(hoger verbruik) maar loopt opzich wel redelijk.
Zo kwam ik bij de 240 van de zoon er achter dat er een gat in de inlaat luchtslang zat, lmm losnemen en liep goed, lmm vast en heel slechtlopen, omdat de meetwaarde niet klopt met de werkelijke lucht inname. In noodloop doet ie het dan wel omdat hij op waardes gaat lopen waarbij het eigenlijk altijd wel goed gaat.
(Ik moet wel even de tekst van die motor storing opzoeken trouwens)
Brandstof relais wat slecht is ?
Of de transistors in de ecu die de pomp niet meer aanzetten?
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km