4 January 2016, 17:42
Stevves schreef:Zelfs een plank boven je bed... Dat is lekker oldskool.
Hoe zit dat 'tablet-cluster' in de 242? Zit ie er permanent in?
Klinkt goed, verhaal van de 260-spul. Heb je ze bij de dealert besteld of een NOS iets gevonden? Die krengen zijn tweedehands bar slecht aan te komen!
Heb je inmiddels al een beter stuurhuisje voor de 245?
Ik ben behoorlijk oldskool, maar dat was volgens mij wel duidelijk met 4 auto's waarvan de jongste inmiddels ook 24 kaarsjes van heeft uitgeblazen

Mijn broer is bezig geweest met het uitbouwen van de originele teller. deze zal zijn weg ook niet meer terugvinden in de auto omdat onze tablet definitief wordt ingebouwd. het originele cluster wordt vervangen door een 2mm staalplaat waarop onze tablet gemonteerd wordt met daarnaast 6 lampjes.
2x Groen (knipperlichten)
1x Blauw (Groot licht)
3x Rood (Olie, Handrem en Dynamo)
deze komen aan de rechterkant van de tablet. De Tablet zal constant voorzien worden van stroom en kunnen wij demonteren doordat wij hem "bevestigen" met klitteband. Uiteraard wordt de metalenplaat voorzien van een kleur doormiddel van wrapfolie. (zit te denken aan zwart suede folie). Tablet blijft in eerste instantie definitief in de auto zitten. Alleen willen wij hem wel kunnen "demonteren" als het nodig is.
Door de inbouw van de tablet hebben wij slechts 2 functies die komen te vervallen. Kilometerteller en Tankmeter.
Kilometerteller vinden wij niet zo erg, maar kan wellicht wat moeite opleveren bij de apk. en de tankmeter zullen wij moeten vervangen door een lampje die gaat branden bij een bepaalde weerstand (het balletje aan de vlotter van een 240 geeft een weerstand door die de weergave op de meter bepaald. dus daar moeten wij een lampje aan hangen als hij nog voor 1/4e gevuld is).
Ik heb het 260 pedaal via dit forum gekocht voor 3 tientjes en de mastercilinder heb ik nieuw besteld via de Growa in Lochem (automaterialen zaak). Daar bestel ik alles omdat mijn vaders bedrijf daar vlakbij in de buurt zit en aangezien zij daar vaak wat halen een gunstige korting krijg. de mastercilinder was onder de 100,- euro maar die moest ook uit het buitenland komen, het kan vast goedkoper. Ik gebruik alleen de Slave-cilinder van de 940 opnieuw gebruikt.
Stuurhuis heb ik nog niet. Ik heb een ander exemplaar gevonden en ingebouwd, maar deze heeft nog niet het gewenste resultaat dus ik ben nog opzoek naar een 92-er stuurhuis. Maar daar heb ik nog tot begin maart voor, dus niet zo heel veel haast.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo