6 December 2015, 15:36
Gisteren een dag vrij genomen en lekker met beide volvos aan de slag geweest.
Omdat ik nog steeds geen goed stuurhuis heb gevonden, de huidige maar teruggeplaatst en de stuurbekrachtigingspomp afgesloten. Zodat ik hem toch kan verplaatsen. En de 242 de brug op kan.
![[Afbeelding: e52b403a083343258f84404713cffbee.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/06/e52b403a083343258f84404713cffbee.jpg)
Beide lekker stoffen en sinds de VKB weer voor het eerst buiten.
Toen begonnen met de M90 ombouw, we hebben alles binnen behalve de koppelingsslang, dus werd het hoog tijd.
![[Afbeelding: 388fac6830701d8c5eb74bd3ab842717.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/06/388fac6830701d8c5eb74bd3ab842717.jpg)
Nieuwe 940 TDiC koppeling plus druk groep.
![[Afbeelding: bf9a9a077640b42b0652b0fff7592298.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/06/bf9a9a077640b42b0652b0fff7592298.jpg)
Pedaal uit een 260 gescoord en omgezet.
![[Afbeelding: 0bcb3e3fd3a22bda217f9805a8b8240f.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/06/0bcb3e3fd3a22bda217f9805a8b8240f.jpg)
Nieuwe koppelingscilinder van een 260
![[Afbeelding: d26e5ad1d7072ec5bbfa1d63788f8f8a.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/06/d26e5ad1d7072ec5bbfa1d63788f8f8a.jpg)
M90 naar M47 aandrijfas adapter
![[Afbeelding: 88c5e17cbb8282cfff7b61a94e202835.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/06/88c5e17cbb8282cfff7b61a94e202835.jpg)
Toen alles weer op de brug gezet. Met 4cm speling toch maar de velgen van de 242 afgepakt.
Binnenkort de bak er maar onderhangen en pas maken. Pas als dat er allemaal onder zit, gaan we de koppelingsleiding opmeten en laten maken. Als alles dan maar behoren werkt gaat de 242 de brug weer op om de GAZ coiloverset te monteren. Want hij is op dit moment toch nog wel 8cm te hoog op te poten.
Tevens gisteren van Sinterklaas 2 leuke boeken erbij gekregen.
![[Afbeelding: 5f88ae470436bad7caee82f46935ec61.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/06/5f88ae470436bad7caee82f46935ec61.jpg)
Een Engelse Haynes voor alle bouwjaren. Compleet nieuw!
Een Nederlands handboek. Ik heb de Engelse al, maar deze is toch een mooie aanvulling.
Ik heb jullie dus niet meer nodig

Geintje natuurlijk.
Tevens vond mijn broer vorige week op de oldtimer beurs(waar mijn kadett stond) in Eelde nog 2 NOS emblemen voor een 240 en een 140 (140 versie is groter).
Ook maar meegenomen voor de fun en de heb!
![[Afbeelding: a6d7be884cee981090919acec77d641f.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/06/a6d7be884cee981090919acec77d641f.jpg)
En nog een foto van mijn kadett. Omdat ik hem na 6 jaar nog steeds gaaf vind!
Omdat ik nog steeds geen goed stuurhuis heb gevonden, de huidige maar teruggeplaatst en de stuurbekrachtigingspomp afgesloten. Zodat ik hem toch kan verplaatsen. En de 242 de brug op kan.
![[Afbeelding: e52b403a083343258f84404713cffbee.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/06/e52b403a083343258f84404713cffbee.jpg)
Beide lekker stoffen en sinds de VKB weer voor het eerst buiten.
Toen begonnen met de M90 ombouw, we hebben alles binnen behalve de koppelingsslang, dus werd het hoog tijd.
![[Afbeelding: 388fac6830701d8c5eb74bd3ab842717.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/06/388fac6830701d8c5eb74bd3ab842717.jpg)
Nieuwe 940 TDiC koppeling plus druk groep.
![[Afbeelding: bf9a9a077640b42b0652b0fff7592298.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/06/bf9a9a077640b42b0652b0fff7592298.jpg)
Pedaal uit een 260 gescoord en omgezet.
![[Afbeelding: 0bcb3e3fd3a22bda217f9805a8b8240f.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/06/0bcb3e3fd3a22bda217f9805a8b8240f.jpg)
Nieuwe koppelingscilinder van een 260
![[Afbeelding: d26e5ad1d7072ec5bbfa1d63788f8f8a.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/06/d26e5ad1d7072ec5bbfa1d63788f8f8a.jpg)
M90 naar M47 aandrijfas adapter
![[Afbeelding: 88c5e17cbb8282cfff7b61a94e202835.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/06/88c5e17cbb8282cfff7b61a94e202835.jpg)
Toen alles weer op de brug gezet. Met 4cm speling toch maar de velgen van de 242 afgepakt.
Binnenkort de bak er maar onderhangen en pas maken. Pas als dat er allemaal onder zit, gaan we de koppelingsleiding opmeten en laten maken. Als alles dan maar behoren werkt gaat de 242 de brug weer op om de GAZ coiloverset te monteren. Want hij is op dit moment toch nog wel 8cm te hoog op te poten.
Tevens gisteren van Sinterklaas 2 leuke boeken erbij gekregen.
![[Afbeelding: 5f88ae470436bad7caee82f46935ec61.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/06/5f88ae470436bad7caee82f46935ec61.jpg)
Een Engelse Haynes voor alle bouwjaren. Compleet nieuw!
Een Nederlands handboek. Ik heb de Engelse al, maar deze is toch een mooie aanvulling.
Ik heb jullie dus niet meer nodig


Geintje natuurlijk.
Tevens vond mijn broer vorige week op de oldtimer beurs(waar mijn kadett stond) in Eelde nog 2 NOS emblemen voor een 240 en een 140 (140 versie is groter).
Ook maar meegenomen voor de fun en de heb!
![[Afbeelding: a6d7be884cee981090919acec77d641f.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/06/a6d7be884cee981090919acec77d641f.jpg)
En nog een foto van mijn kadett. Omdat ik hem na 6 jaar nog steeds gaaf vind!
![[Afbeelding: e8c06d9edb55a260c324c77648f981c7.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/06/e8c06d9edb55a260c324c77648f981c7.jpg)
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo