30 November 2015, 21:04
Jambon schreef:dat plus de ruiten schoon houden en afblijven.. er zou een verbod op trekkertjes en sponsjes moeten zijn..! Ik heb ooit een blik Glassex gelregen van de plaatselijke dealer, gbruikt bij het afleverklaar maken van een auto. Er zit kalk doorheen. vooral nergens op morgsen.. na het opbrengen laten drogen, de witte waas wegpoetsen en ze ruiten zijn droog en schoon alsof het nieuw glas is. Belangrijkste is dat er geen verontreinigingen meer op het glas zitten waar damp op kan neerslaan.. Vergeet alle anticondens middeltjes..
Dank voor de tip. Ik neem aan dat je gewone Glassex bedoelt? Of een speciale kalkversie ofzo?
jos245 schreef:Dus je auto blaast waarschijnlijk geen warme lucht tegen de voorruit. Check eens of er geen verwarmingsbuizen los liggen waardoor de lucht niet naar de voorruit geleid wordt.
Integendeel,, zie mn post; alleen maar. Zomer en winter, ongeacht stand van t vent.systeem.
Marc1970 schreef:Op de snelweg kan de blazer wel weer uit, de rijwind maakt dan genoeg druk in het systeem. Niet op 1 laten staan, is zwaar voor de lagertjes.
Dat boekje lijkt het spoor bijster.
De ventilatie blijft aardig netjes vanzelvus. Als je de aanjager uit wilt mesten moet je de kachelunit uit het dashboard halen, dat is best wat gedoe. Er ligt wel eens wat blad in. Kijk ook de dorpels na, daar kan echt een hoop natte compost in liggen.
Dank voor je handige tips.
Marc1970 schreef:Na 1 km is er al warmte genoeg om alles schoon te blazen. Blazer op 3, Temp op max (dan komt er maximaal warmte uit de motor), die Mix is flauwekul dus op min, Def op max (betekent Defrost en opent de schuiven ri. de voorruit), Floor op min (langs de vloer blazen is leuk voor de mensen op de achterbank).
Volgens mij zijn er 2 figuurtjes in t boek omgewisseld. T hele idee achter een schuif voor de temperatuur, en een voor de mix blijft een vreemd iets. Zeker als je er in de praktijk na uren mee te hebben gespeeld nog geen bal van snapt (of mn systeem is zo gaar als een mandje, kan natuurlijk ook).
Marc1970 schreef:Als je de aanjager uit wilt mesten moet je de kachelunit uit het dashboard halen, dat is best wat gedoe. Er ligt wel eens wat blad in.
Volgens mij dwarrelt er bij mij n complete gft-bak ergens rond in t systeem, hoor dagelijks een partij blad ratelen.
_____________
'93 245 GLT B200F M47
'09 C30 1.6D Sport
'93 245 GLT B200F M47
'09 C30 1.6D Sport

