18 November 2015, 16:32
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 November 2015, 18:00 door Marc1970.)
Een fotootje? Typisch is de hitte van detonatie/pingelen de oorzaak van gaten in zuigers, dat ziet er uit als een krater ergens bovenop, in het midden zitten ze meest (Google 'piston hole').
Ik heb een hele rij zuigers met gaten uit een B18 gehaald, die had duidelijk problemen met de zuigerringen, in meerdere stukken gebroken, sommige kleinere stukken waren door de constante op en neer beweging gaan vreten in de zuigerszijkant, tot ze er aan de bovenkant uit kwamen.
Dat was ook wel te zien aan de cilinderwanden al dit misbruik.
Ik heb een hele rij zuigers met gaten uit een B18 gehaald, die had duidelijk problemen met de zuigerringen, in meerdere stukken gebroken, sommige kleinere stukken waren door de constante op en neer beweging gaan vreten in de zuigerszijkant, tot ze er aan de bovenkant uit kwamen.
Dat was ook wel te zien aan de cilinderwanden al dit misbruik.
![[Afbeelding: B18B%20kl%20048_zpshpdo7nnv.jpg]](http://i685.photobucket.com/albums/vv219/marc1970/B18B%20kl%20048_zpshpdo7nnv.jpg)
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969