20 October 2015, 22:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 October 2015, 22:46 door Marc1970.)
Je hebt in elk geval het goede boek. De Volvo manier is vreemd maar werkt ongetwijfeld, als je het precies opvolgt.
Ik heb altijd de lange leidingen eerst gedaan, eigenlijk maakt de volgorde verder niet veel uit. Ik hang een doorzichtige slang van de nippel naar een potje met DOT4, en pomp een keer of drie-vijf en kijk dan of ik nog luchtbellen in de slang zie zitten. Meestal is pomp ik het hele reservoir zo goed als leeg, en dan verse DOT4 erin en nog even doorpompen en dan is alles weer 99% nieuw.
De remcircuits zijn gescheiden boven en onder, onderste heeft 2 nippels bij de voorkant, het bovenste 1. 'Gravity bleed' is gewoon de nippel openen en wachten wat er uit druppelt.
Als je de hoofdremcilinder vervangt, vul en ontlucht je deze eerst op de werkbank, dopjes in de uitgangen, snel aansluiten en dat scheelt tientallen keren pompen.
Ik heb altijd de lange leidingen eerst gedaan, eigenlijk maakt de volgorde verder niet veel uit. Ik hang een doorzichtige slang van de nippel naar een potje met DOT4, en pomp een keer of drie-vijf en kijk dan of ik nog luchtbellen in de slang zie zitten. Meestal is pomp ik het hele reservoir zo goed als leeg, en dan verse DOT4 erin en nog even doorpompen en dan is alles weer 99% nieuw.
De remcircuits zijn gescheiden boven en onder, onderste heeft 2 nippels bij de voorkant, het bovenste 1. 'Gravity bleed' is gewoon de nippel openen en wachten wat er uit druppelt.
Als je de hoofdremcilinder vervangt, vul en ontlucht je deze eerst op de werkbank, dopjes in de uitgangen, snel aansluiten en dat scheelt tientallen keren pompen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

