Zulke grote kogellagers met dubbel waterafdichting draaien best zwaar, stevig zou ik zeggen. Je kan 1 van de afdichtingen eraf halen (van de binnenzijde met een speld eronder en optillen) en het vet bekijken en evt. beetje aanvullen/verversen als het erg droog is.
De rubber donut houdt het lager niet heel erg klem vast vond ik. Maar als het lager in het rubber zou draaien, zou dat binnen de kortste keren roken en stinken. Een gebalanceerde 3000 rpm draaiende as houdt zichzelf recht met minimale ondersteuning, ik gok dat die kleine veer onderin het rubber het meest werk doet.
Hoe is de uitgaande as vd bak, is die nog spelingsvrij? En het baksteunrubber?
De rubber donut houdt het lager niet heel erg klem vast vond ik. Maar als het lager in het rubber zou draaien, zou dat binnen de kortste keren roken en stinken. Een gebalanceerde 3000 rpm draaiende as houdt zichzelf recht met minimale ondersteuning, ik gok dat die kleine veer onderin het rubber het meest werk doet.
Hoe is de uitgaande as vd bak, is die nog spelingsvrij? En het baksteunrubber?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969