Die plaatjes zijn balanceergewichtjes ja, en ze kunnen eraf roesten.
Hier een plaatje van de as, zo horen de kruisjes t.o. elkaar (ze kunnen wel 180 graden verdraaid zitten zonder dat je dat ziet): http://www.vlvworld.com/indexframe.html?...on_4_4.htm Als je geen pijltjes/puntjes kan vinden, kan je evt. gewoon eens proberen wat er gebeurd als je brutaal het achterste deel vd as 180 graden draait.
Nieuwere 240's hebben een rubber Guibo schijf als voorste kruiskoppeling, daar zit ook een voor- en een achterkant aan waar de bouten op een bepaalde manier doorheen gaan, en een centreerpen: http://forums.turbobricks.com/showthread...ight=guibo
Het bakrubber moet redelijk vierkant zijn, als-ie inzakt (door jarenlang weken in olie) veranderen de hoeken van de aandrijfas en kunnen de kruisjes hun werk minder goed doen. Zelfde geldt in iets mindere mate voor de reactiestangrubbers, bovenop de achteras.
Hier een plaatje van de as, zo horen de kruisjes t.o. elkaar (ze kunnen wel 180 graden verdraaid zitten zonder dat je dat ziet): http://www.vlvworld.com/indexframe.html?...on_4_4.htm Als je geen pijltjes/puntjes kan vinden, kan je evt. gewoon eens proberen wat er gebeurd als je brutaal het achterste deel vd as 180 graden draait.
Nieuwere 240's hebben een rubber Guibo schijf als voorste kruiskoppeling, daar zit ook een voor- en een achterkant aan waar de bouten op een bepaalde manier doorheen gaan, en een centreerpen: http://forums.turbobricks.com/showthread...ight=guibo
Het bakrubber moet redelijk vierkant zijn, als-ie inzakt (door jarenlang weken in olie) veranderen de hoeken van de aandrijfas en kunnen de kruisjes hun werk minder goed doen. Zelfde geldt in iets mindere mate voor de reactiestangrubbers, bovenop de achteras.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969