80 rijden zonder achterwielen! Dat is wel bijzonder, dat die trilling er ook stilstaand in 'onbelaste' toestand is. Dan zou je toch wel aan de aandrijving gaan denken ja.
Heb je die 80 in verschillende versnelling gedraaid? Dan kom je in de cardanas en/of achteras terecht, dat zijn de enige onderdelen die in elke versnelling even hard draaien bij 80 km/h (de teller telt de omwentelingen van het kroonwiel in het differentieel).
Als je onder de auto kijkt, zie je dan iets trillen? Is dit ineens begonnen of was het altijd al? Kan je weerskanten van de schuifkoppeling in de aandrijfas twee ingeslagen puntjes of pijltjes vinden? Deze horen t.o. elkaar, zo is de as gebalanceerd.
Heb je die 80 in verschillende versnelling gedraaid? Dan kom je in de cardanas en/of achteras terecht, dat zijn de enige onderdelen die in elke versnelling even hard draaien bij 80 km/h (de teller telt de omwentelingen van het kroonwiel in het differentieel).
Als je onder de auto kijkt, zie je dan iets trillen? Is dit ineens begonnen of was het altijd al? Kan je weerskanten van de schuifkoppeling in de aandrijfas twee ingeslagen puntjes of pijltjes vinden? Deze horen t.o. elkaar, zo is de as gebalanceerd.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969