Mijn 240 heeft een soort overgangsmodel LPG, volgens mij wordt de ECU vrij simpel gefopt zodat-ie denkt dat-ie op benzine loopt. De lambda wordt elektronisch op 1 gezet, de sonde is eruit, alleen de badge zit nog op de grille. Hij meet en verwerkt braaf alles, totdat het signaal naar de injectors onderbroken wordt. De ontsteking is dus EZK116.
LPG toevoer is met een mengstuk, debiet wordt met een vacuumgestuurd klepje geregeld. I.t.t. latere LPG systemen die wel het lambda signaal gebruiken en een stappenmotor op de verdamper hebben. Ik denk dat latere systeem makkelijker te vinden is op de sloperijen in den lande, zoek modeljaar 90-93, hoort wel wat meer elektronica bij.
LPG toevoer is met een mengstuk, debiet wordt met een vacuumgestuurd klepje geregeld. I.t.t. latere LPG systemen die wel het lambda signaal gebruiken en een stappenmotor op de verdamper hebben. Ik denk dat latere systeem makkelijker te vinden is op de sloperijen in den lande, zoek modeljaar 90-93, hoort wel wat meer elektronica bij.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969