10 June 2015, 22:52
Ik heb de B200K in mijn 242 vervangen voor een B230F. Werkt prima op gas, start lekker snel, maar ik heb geen choke meer omdat de carburateur weg is.
De meeste mensen zullen bij een B230F een gestuurde lpg installatie hebben denk ik, vaak startend op benzine. Ik heb op het moment een ouderwetse verdamper en nog niets aangesloten van het motormanagement. Dus bij koude start blijft de motor nog maar net draaien of slaat af. Zodra alles warm is werkt het perfect.
De gasklep heeft geen mogelijkheden voor een choke voor zover ik zag.
Zijn er anderen die hier een oplossing gevonden hebben. Een baksteen naast het gaspedaal zou kunnen, maar iets handzamers lijkt me beter.
Zelf zat ik te denken aan het gebruiken van de originele choke kabel, met een stukje flexibel eraan (is een stugge harde kabel) en dan verbinden aan de gasrol. Maar moet nog eens kijken of dat wel te doen is.
De meeste mensen zullen bij een B230F een gestuurde lpg installatie hebben denk ik, vaak startend op benzine. Ik heb op het moment een ouderwetse verdamper en nog niets aangesloten van het motormanagement. Dus bij koude start blijft de motor nog maar net draaien of slaat af. Zodra alles warm is werkt het perfect.
De gasklep heeft geen mogelijkheden voor een choke voor zover ik zag.
Zijn er anderen die hier een oplossing gevonden hebben. Een baksteen naast het gaspedaal zou kunnen, maar iets handzamers lijkt me beter.
Zelf zat ik te denken aan het gebruiken van de originele choke kabel, met een stukje flexibel eraan (is een stugge harde kabel) en dan verbinden aan de gasrol. Maar moet nog eens kijken of dat wel te doen is.