6 June 2015, 02:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 June 2015, 00:19 door Nicolaas H.)
RESUME
Volgens mij moet ik hier een schakeling zien te maken waarbij er geen spanning op Bruin Ãn Geel staat als op Groen spanning komt, dat laatste komt gelukkig alleen voor in RESUME dus misschien is dat de 'makkelijkste' ...
Laat ik dat eens bedenken:
Voor RESUME wil ik geen stroom hebben op Bruin en Geel. Voor beiden heb ik volgens mij een NC-relais nodig dat schakelt via Groen. Komt er spanning op Groen dan gaan beide NC's open en is er dus geen stroom tussen Bruin en RoodBlauw en ook niet tussen Geel en Blauw.
In alle andere situaties staat er geen stroom op Groen. Het is een NC dus er is een verbinding tussen Bruin en RoodBlauw en tussen Geel en Blauw. Volgens mij is dat prima!
Dat ga ik maar eens nabouwen buiten de auto en hopen dat het goed loopt.
Heb ik nog geen oplossing voor ON.
Volgens mij moet ik hier een schakeling zien te maken waarbij er geen spanning op Groen staat als twee voorwaarden tegelijkertijd gelden, de voorwaarden die alleen in ON gelden:
1. Op bruin moet spanning staan,
2. Op geel moet geen spanning staan.
Volgens mij moeten de relais achter elkaar staan.
Hier kom ik nu even niet uit.
Later verder ...
Volgens mij moet ik hier een schakeling zien te maken waarbij er geen spanning op Bruin Ãn Geel staat als op Groen spanning komt, dat laatste komt gelukkig alleen voor in RESUME dus misschien is dat de 'makkelijkste' ...
Laat ik dat eens bedenken:
Voor RESUME wil ik geen stroom hebben op Bruin en Geel. Voor beiden heb ik volgens mij een NC-relais nodig dat schakelt via Groen. Komt er spanning op Groen dan gaan beide NC's open en is er dus geen stroom tussen Bruin en RoodBlauw en ook niet tussen Geel en Blauw.
In alle andere situaties staat er geen stroom op Groen. Het is een NC dus er is een verbinding tussen Bruin en RoodBlauw en tussen Geel en Blauw. Volgens mij is dat prima!
Dat ga ik maar eens nabouwen buiten de auto en hopen dat het goed loopt.
Heb ik nog geen oplossing voor ON.
Volgens mij moet ik hier een schakeling zien te maken waarbij er geen spanning op Groen staat als twee voorwaarden tegelijkertijd gelden, de voorwaarden die alleen in ON gelden:
1. Op bruin moet spanning staan,
2. Op geel moet geen spanning staan.
Volgens mij moeten de relais achter elkaar staan.
Hier kom ik nu even niet uit.
Later verder ...
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]