Na 1984 lees ik hier: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=217593
Hier nog wat info: http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...o_dana.htm
De hele kennisverzameling rond de achteras is nogal warrig maar als ik alles op een hoop gooi kom ik ongeveer uit dat bij de invoering van de 740 de achteras allemaal 1031 is geworden. Dat is die met de lege ophangogen waar in de 740 de reactiestangen ingaan. OK, wordt alweer twijfelachtig
Het staat er zelfs op bij deze halverwege: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=13&t=80315 dat is leuk. Behalve dat er aan het eind een foto van een 1030 en een 1031 allebei met ophangogen staat. Wat de 1031 wel heeft zo te zien is een extra bult op de behuizing (voor het grotere kroonwiel). Of misschien hebben ze 'op een gegeven moment' de bult weggehaald en de hele behuizing vergroot. Hmm.
-edit- Het is als het heelal: hoe verder je kijkt hoe groter het wordt. Hier een duidelijke as met ophangogen en 1030 gietnummer: http://users.telenet.be/jov/opeltuners/r...index.html
De sensorring met 48 pulsen is geen punt voor de teller zolang je de goede erbij zoekt (die telt gewoon 4x meer pulsen per km).
Hier nog wat info: http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...o_dana.htm
De hele kennisverzameling rond de achteras is nogal warrig maar als ik alles op een hoop gooi kom ik ongeveer uit dat bij de invoering van de 740 de achteras allemaal 1031 is geworden. Dat is die met de lege ophangogen waar in de 740 de reactiestangen ingaan. OK, wordt alweer twijfelachtig
Het staat er zelfs op bij deze halverwege: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=13&t=80315 dat is leuk. Behalve dat er aan het eind een foto van een 1030 en een 1031 allebei met ophangogen staat. Wat de 1031 wel heeft zo te zien is een extra bult op de behuizing (voor het grotere kroonwiel). Of misschien hebben ze 'op een gegeven moment' de bult weggehaald en de hele behuizing vergroot. Hmm.
-edit- Het is als het heelal: hoe verder je kijkt hoe groter het wordt. Hier een duidelijke as met ophangogen en 1030 gietnummer: http://users.telenet.be/jov/opeltuners/r...index.html
De sensorring met 48 pulsen is geen punt voor de teller zolang je de goede erbij zoekt (die telt gewoon 4x meer pulsen per km).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969