31 May 2015, 00:23
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31 May 2015, 00:42 door Nicolaas H.)
Ik heb het iets anders gedaan en was een uur bezig om gasklephuis en stappenmotor te verwijderen. [Een doorgewinterde Volvo-sleuteloaar zal dit in de helft van de tijd doen neem ik aan.]
Daarna heb ik met dit luxe sleuteltje [maar dan sleutel 10!]
Naam: Ratelringsleutel Knie
en wat atletische toeren
en zeker ook geduld
de BDP sensor in drie kwartier gedemonteerd en de nieuwe gemonteerd.
Vanaf de linkerkant tussen schutbord en blok friemelen met de sleutel [aan een draadje] in de penhoudersgreep en dan langzaam klikje voor klikje draaien.
Ik heb als voordeel dat mijn polsen niet al te dik zijn anders is dit misschien weer af te raden en kun je beter Weepy's en Robs methode proberen.
De voornaamste reden dat ik hun methode niet uit kon voeren was omdat op die plek mijn cruise control zit en ik had geen ervaring en zin om dit te demonteren. Gasklephuis en stappenmotor leken mij eenvoudiger.
Het is dus te doen ook voor een relatief onervaren sleutelaar. [Zorg dat je een pakking voor je gasklephuis klaar hebt liggen.]
Daarna heb ik met dit luxe sleuteltje [maar dan sleutel 10!]
![[Afbeelding: Beta_M46_Ratelringsleutel_Knie_024500046_ext_3.jpg]](http://www.toolsxl.nl/images/Merken/Beta/Large/Beta_M46_Ratelringsleutel_Knie_024500046_ext_3.jpg)
en wat atletische toeren
en zeker ook geduld
de BDP sensor in drie kwartier gedemonteerd en de nieuwe gemonteerd.
Vanaf de linkerkant tussen schutbord en blok friemelen met de sleutel [aan een draadje] in de penhoudersgreep en dan langzaam klikje voor klikje draaien.
Ik heb als voordeel dat mijn polsen niet al te dik zijn anders is dit misschien weer af te raden en kun je beter Weepy's en Robs methode proberen.
De voornaamste reden dat ik hun methode niet uit kon voeren was omdat op die plek mijn cruise control zit en ik had geen ervaring en zin om dit te demonteren. Gasklephuis en stappenmotor leken mij eenvoudiger.
Het is dus te doen ook voor een relatief onervaren sleutelaar. [Zorg dat je een pakking voor je gasklephuis klaar hebt liggen.]
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]