Ligt je hele luchtfilter vol met oliedrab? Dan kan de carterontluchting het niet meer bijbenen (of hij zit verkeerd aangesloten, zie: http://www.sw-em.com/pcv_diagrams_and_notes.htm).
Zo niet, dan zijn de olieschraapringen versleten/vastgeprut/slecht en verbrandt de olie die op de cilinderwand achterblijft, dat doet mijn B20A ook, geeft niks. Rustig bijvullen.
Backfires op snelheid heb ik nog niet meegemaakt. Zet de ontsteking eens wat later/vroeger, controleer de vervroeging (vacuum en centrifugaal). De tandwielen kunnen niet verspringen t.o. elkaar, dat is zeker. De stalen kern van het fiberwiel wil wel eens losraken maar dat geeft continu gezever.
Waar haalt je motor de lucht vandaan? Mijn B20's hebben een rond luchtfilter en dan niks, geen buizen warm of koud erop.
Zo niet, dan zijn de olieschraapringen versleten/vastgeprut/slecht en verbrandt de olie die op de cilinderwand achterblijft, dat doet mijn B20A ook, geeft niks. Rustig bijvullen.
Backfires op snelheid heb ik nog niet meegemaakt. Zet de ontsteking eens wat later/vroeger, controleer de vervroeging (vacuum en centrifugaal). De tandwielen kunnen niet verspringen t.o. elkaar, dat is zeker. De stalen kern van het fiberwiel wil wel eens losraken maar dat geeft continu gezever.
Waar haalt je motor de lucht vandaan? Mijn B20's hebben een rond luchtfilter en dan niks, geen buizen warm of koud erop.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969